En fråga till er som har en nyare siemens frys, låter de illa? Har precis köpt en ny och det är nåt jäkla irriterande ljud från den mestadels hela tiden, fick byta till en ny men den låter lika illa. Vet inte om jag ska reklamera skiten och byta till en annan modell. Går ju knappt att sitta i köket längre pga av det irriterande ljudet.

Min är tyst och fin
Vad heter din modell?

den heter GS36DBI2V, den har ismaskin på dörren. Den tystnar lite då och då men sen startar det där skrapande ljudet igen. Vad heter din modell?

Våran kan låta lite när kompressorn jobbar lite, men annars måste man gå riktigt nära för att höra något alls från den.
Men om det är kylen eller frysen som låter har jag inte tänkt på..
Men tycker inte det stör något när den går heller.

Har en 4 år gammal rostfri Siemens frys, modellen borde va GS36NVI30

Är detta nåt ljud ni har hört från era?

Nej.

Jag har en Bosch sedan i höstas. Bosch och siemens är identiska. MIn låter inte alls så. Det låter ju inte klokt.

Du säger att du har ismaskin. Är det möjligen den som låter? Är vattnet inkopplat till den?

det är inte ismaskinen som låter, den låter endast när den släpper ner isen och fyller på nytt vatten. Men det är bara någon sekund.

Det var lite det ljudet jag funderade på, om den hängt upp sig och höll på att försöka tömma is hela tiden.

L lotten777 skrev:
den heter GS36DBI2V, den har ismaskin på dörren. Den tystnar lite då och då men sen startar det där skrapande ljudet igen. Vad heter din modell?
Eftersom vi är spekulanter på just denna modell följer jag detta med intresse...

Det låter som om något hängt upp sig och går hela tiden. Jag skulle helt klart misstänka något med ismaskinen.

Det låter ju lite lustigt att du har fått byta ut den, med samma fel på den nya. Hur säker är du på att du verkligen fick en ny? Så de inte bara gav dig tillbaka samma som du hade?

• Gilla
FrMaAb
  • Laddar…
lopec
Hur länge har du haft den igång? Har du tagit ett samtal direkt med Siemens, de brukar kunna köra en felhjälpningsprocedur rätt snabbt.

Har haft den igång över en vecka, den började låta direkt när vi startade igång den, jag är helt säker på att det är en ny för de hämtade den gamla när de levererade den nya. Det är inte ismaskin som låter det är jag säker på, låter mer som nån fläkt som skrapar emot eller nåt. Har mailat ljudet till en siemens reparatör på orten som i sin tur ska kontakta siemens tekniker. Ska bli spännande att se vad de säger. Jag vill ju verkligen ha kvar frysen då det är den enda som finns på marknaden med ismaskin. Annars är det ju bara sidebyside modellerna och det är inte aktuellt. Frågan är ju bara om man står ut med ljudet....

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.