6 007 läst ·
4 svar
6k läst
4 svar
Spis 90 cm - Smeg / Witt / Lofra märken
Hallå.
Har ett hus som kom med en 90cm spis från SMEG. Är väl halvnöjd med den, ugnen låter en hel del och knapparna börjar glappa. Har ju förstått här och på andra platser att smeg är mest märke o design. Nu är det i alla fall dags att byta, och hittar i princip bara Smeg, Witt och andra för mig okända italien-klingande märkesnamn när det gäller just 90 cm spis.
(Ska för övrigt vara induktion och helst 1 stor ugn)
Så söker tips o ideer, på vilket märket man ska köpa.
Skulle gärna hålla mig runt 20-30 TSEK, men blir inte klok på märkena. Finns här några erfarenheter att dela av SMEG / WITT /Pazzano / Lofra?
Eller kanske någon som har annat bra tips just kring at finna rätt 90cm spis av mera klassiska märken?
Mvh
Har ett hus som kom med en 90cm spis från SMEG. Är väl halvnöjd med den, ugnen låter en hel del och knapparna börjar glappa. Har ju förstått här och på andra platser att smeg är mest märke o design. Nu är det i alla fall dags att byta, och hittar i princip bara Smeg, Witt och andra för mig okända italien-klingande märkesnamn när det gäller just 90 cm spis.
(Ska för övrigt vara induktion och helst 1 stor ugn)
Så söker tips o ideer, på vilket märket man ska köpa.
Skulle gärna hålla mig runt 20-30 TSEK, men blir inte klok på märkena. Finns här några erfarenheter att dela av SMEG / WITT /Pazzano / Lofra?
Eller kanske någon som har annat bra tips just kring at finna rätt 90cm spis av mera klassiska märken?
Mvh
Det finns en hel del brittiska range cookers i 90 bredd från 20k och uppåt. Lite bökiga att få tag på i Sverige tyvärr. Det vanligaste är med gas, men finns oftast induktion också (dock kan deras induktionshällar vara av tveksam kvalite tyvärr, så gäller kolla upp det noga).
Ja tack för tipset. Låter dock lite meckigt, har senaste tiden haft mycket retur o liknande av mina elektriska köp, så ser ju gärna att det är nåt enkelt köp i fysisk butik i närheten.B Byggmarodören skrev:
Hej, har samma problem. Fick du ngn klarthet kring dessa, eller hur gjorde du och vad lärde du dig?
Hej, tack för svar.D danielkjellberg76 skrev:
Lösningen för mig var att avvakta... Men ändå kommit fram till att det kommer bli en Smeg eller Lofra när jag väl köper nytt. Blandning av det skrala utbudet och div info jag fått.
Klicka här för att svara