1 446 läst · 10 svar
1k läst
10 svar
Electrolux Comfort Lift?
Läst lite gamla trådar där folk inte var speciellt imponerade av Comfort Lift-maskinerna från Elux/AEG men det var från 2017/2018.
Någon som köpt de senare maskinerna? Hur är erfarenheterna? Är det hyfsade grejer eller är det fortf Bosch som gäller?
Någon som köpt de senare maskinerna? Hur är erfarenheterna? Är det hyfsade grejer eller är det fortf Bosch som gäller?
Bra idé i teorin men i praktiken inte så nice. Det är inte helt ovanligt att man vill lasta i både överkorg och underkorg samtidigt. Med comfortlift är det inte möjligt.
Vid urlastning finns det en poäng med funktionen.
Fylla på salt och rengöra filter är en akrobatisk övning då korgen är i vägen för göra detta.
Fylla på salt och rengöra filter är en akrobatisk övning då korgen är i vägen för göra detta.
för att inte säga reparera det är ett riktigt h---eS scasi skrev:Bra idé i teorin men i praktiken inte så nice. Det är inte helt ovanligt att man vill lasta i både överkorg och underkorg samtidigt. Med comfortlift är det inte möjligt.
R
Raecer11
Nybyggare
· Västra Götaland
· 231 inlägg
Raecer11
Nybyggare
- Västra Götaland
- 231 inlägg
Har en Husqvarna med comfort lift från 2018, samma maskin som elektrolux.
De går att dra ut underkorgen en bra bit innan den åker upp, så de går att dra ut den övre korgen samtidigt och lasta båda.
Underkorgen har fastnat 2 gånger i något mellanläge men gick tillslut att få in. Iövrigt har den fungerat bra.
De går att dra ut underkorgen en bra bit innan den åker upp, så de går att dra ut den övre korgen samtidigt och lasta båda.
Underkorgen har fastnat 2 gånger i något mellanläge men gick tillslut att få in. Iövrigt har den fungerat bra.
Har haft 2 st AEG med comfortlift som jag köpt till tidigare kök.
Fick det av en slump med ett HTH kök jag byggde för några år sen.
I LOVE IT…..
precis idag beställt ny maskin med comfortlift då nya lägenheten hade något miele skit.
Beställde FSK93848P så om 2-3 veckor kan jag även rapportera på hur den funkar.
Enda problemet jag haft är att lift mekanismen inte funkat. Men man lär sig tekniken och tillslut sitter det i ryggmärken hur man ska göra för 100% success rate
Dom jag haft har svalt mycket disk. Varit tysta. Och diskat exceptionellt rent.
Enda är väl att dom är rätt dyra. Men betalar med glädje mer för comfortlift
Fick det av en slump med ett HTH kök jag byggde för några år sen.
I LOVE IT…..
precis idag beställt ny maskin med comfortlift då nya lägenheten hade något miele skit.
Beställde FSK93848P så om 2-3 veckor kan jag även rapportera på hur den funkar.
Enda problemet jag haft är att lift mekanismen inte funkat. Men man lär sig tekniken och tillslut sitter det i ryggmärken hur man ska göra för 100% success rate
Dom jag haft har svalt mycket disk. Varit tysta. Och diskat exceptionellt rent.
Enda är väl att dom är rätt dyra. Men betalar med glädje mer för comfortlift