B
pingvinlakrits: Grattis! En mycket bra maskin, verkligen. Har haft föregångaren - sm nu gör tjänst i sitt afterlife hos en kompis, solid pjäs och stark. Återigen, bra köp.
33 svar · 6,1k läst
Dr_Jerkyll
Dr_Jerkyll: [citat] Helt rätt, din lyckliga jäkel. Du är ju dessutom fortfarande inom rimlighetens gränser vad gäller blidkandet av festool-suget, du kan verkligen skatta dig lycklig! Det är inte alla som är i samma situation som dig, tänk på mig som nog inte behöver en kap/ger men ändå går och funderar på en kapex. Eller tänk på ACME som för några veckor sedan startade en tråd om vad man
3 svar · 4,0k läst
E
Eld: [citat] Troligen slipning av stål med vinkelslip med tanke på ljudnivån.
11 svar · 16,1k läst
S
serdt: Den var slut på centrallagret också, dessutom skulle jag helst med mitt tålamod vilja ha den direkt
23 svar · 14,8k läst
·
Daniel_N
Daniel_N: Jag tror att du bör börja med en avvisare. Den rätt skarpa kanten på en skena utan avvisare kommer nog de flesta typer av slangar att fastna på.
10 svar · 5,3k läst
·
Mr Handyman
Mr Handyman: Apropå sågbordet finns det listat i den stora Boschkatalogen. Minns inte var den fanns, men den är rolig med alla blad och tillbehör osv som finns listade där. Där finns sågbordet, ser ut som en CMS-modul.
60 svar · 13,6k läst
·
Mr Handyman
Mr Handyman: Tack Pysslarn, lustigt nog köpte jag tidningen igår. En sak med testet som jag inte alls förstår, är att de har kört Mafellen med en klinga som är helt annorlunda. De kommenterar det, men den får av naturliga skäl sämre resultat i kapning av formicaskivor och fanerad mdf. Håller också med dig om att tillbehörsvärderingen är märklig. Det är ändå sågen och skenan plus tvingar
8 svar · 7,5k läst
S
serdt: 4040:- exklusive moms fick jag av Byggmaskiner i Örebro. Min lokala handlare matchade i princip det priset efter en del tandgnissel och små försök att rikta in mig på en 55. Ink. Moms fick jag priset 5142:- för TS 75 EBQ-Plus-FS.
21 svar · 5,5k läst
Mr Handyman
Mr Handyman: Kollade in Festool CS70 i helgen och den verkar suverän. Har man lite plats så är det nog en bra stationärsåg. Ägaren beklagade dock vikten 39kg att jämföra med Boschen 29kg+stativ. För mobilt användande hade han gått över till CS50. Sen vidhåller jag dock fortfarande att Boschen verkar vara mest prisvärd och ett bra allroundalternativ. I samma verkstad fanns för övrigt också en
19 svar · 12,1k läst
O
ottot: Jag misstänkte att dom kanske är lite klena, men 7000:- är jag nog inte villig att lägga ut på en luftrenare. Någon som känner till lite billigare alternativ? I USA har ju Delta (porter cable) några modeller för 200-300 USD vilken känns lite mer rimligt, men jag gissar att frakten sticker i väg på dom.
2 svar · 6,1k läst
Mr Handyman
Mr Handyman: Nja, det har att göra med att jag råkade få en DeWaltklinga över på 210mm med negativ tandning och funderade på att köra den i sänksågen, men var osäker på om det var någon bra idé. Därför var det intressant att kolla om det gick att ha en sån i sänksågen.
5 svar · 6,4k läst
Mr Handyman
Mr Handyman: Fast det är mycket bättre med enhandstvingen. Ibland behöver man hålla fast skenan med andra handen och då...
13 svar · 4,4k läst
·
FredrikR
FredrikR: Nån som har erfarenhet av Kärchers NT35/1TE? http://www.karcher.se/se/Produkter/Professionellt_bruk/Vat__torrdammsugare/Industridammsugare_foer_vatt__torrt/11848060.htm
23 svar · 4,8k läst
phl
phl: Ja, den Superior:n är just superb! Lätt den bästa fogsvans jag använt ;)
6 svar · 6,3k läst
A
aje99: Om du inte VILL köpa kompressor och picka kan du ju alltid hyra en gaspicka, dom e otroligt smidiga. Har precis slått ihop en friggebod med sådan....
4 svar · 6,7k läst
N
Nonkan: Har du den ytan så hade jag definitivt satsat på traktor, det handlar ju om samma pengar.
4 svar · 5,6k läst
C
coss: Det vart en gks 55 i fredags, dock utan skena då de hade slut på den på K rauta i Bromma som fortfarande har kampanj på dem. men jag är helfrälst! Sågat lite parkett både på längden och tvären gerat och spårat. Den enda bättre maskinen jag har klämt på måste väl vara TS55:an men denna räcker gott och väl åt mig.
7 svar · 3,3k läst
R
rayden: jo att det rekomenderas de vet jag, men jag tänkte funkar det med klammer så sparar man ju en massa tid? Någon som provat eller vet??
2 svar · 2,2k läst
A
AndersS: Kör med en Stihl FS100 i stugan för att trimma gräs och slå gräs/rensa sly i en hagmark runt den. Har bara haft den ett år och kört tråd och slyklinga, ingen röjklinga. Men den startade direkt nu i våras och låg vikt takt vare "4taktsmotor" som körs med 2takt miljösoppa. Men sedan är det priset....... den hamnar strax under fyra lakan och då med en enkel sele dock fungerande efter
6 svar · 10,5k läst
Nusnäs
Nusnäs: Tack pernitta - det tipset köper jag - naturligtvis ska jag montera en fotpedal på min klyv...
11 svar · 11,7k läst
·
F
froven: Läs själva. http://www.bosch-pt.com/se/se/gw/deals/media/se_promotion.pdf //Peter
3 svar · 3,1k läst
T
Tjacko: [citat] Tack för infon även om det inte var vad jag ville läsa;)
25 svar · 18,3k läst
mattiasp
mattiasp: Min 3 år gamla Klippo med Honda GCV135 motor gjorde så. Ett nytt stift löste problemet. Tydligen ett vanligt fel enligt källor på nätet.
5 svar · 5,1k läst
2
2HOT4U: dom flesta apparaterna brukar klara 110/220v någon som vet om laddarna från USA gör oxå det min har slutat att ladda så jag tänkte köpa från ebay går att använda med Clas Ohlson adapter men då blir det extra grej att ta med behöver en Hitachi UC 18YRL eller UC 14YFA några förslag?
0 svar · 3,2k läst
Mikael_L
Mikael_L: Inga problem. Men däremot nästan överkurs, då man lika gärna kan sätta dit en (längre) planka som styrning mot cirkelsågens basplatta. Dock blir man ju tvungen att mäta in två mått, så plankan kommer lagom ifrån (Jättejobbigt ! :D )
20 svar · 11,9k läst
·
jac
jac: Tack för hjälpen softarn, då är det inte så mycket kvar att slipa. Martin_p: Det låter ju lovande, jag är osäker på fabrikatet men det kan vara Hillerstorp (känner ivarjefall igen namnet). Jag ringde direkt till stället där jag köpt dem och kollade. Han sa att de har lasyren hemma så det får blir en tur dit på vägen hem. Jag tänkte faktiskt inte på möjligheten att det gick att
3 svar · 9,9k läst
J
johanfa: tack tack för svaren!
5 svar · 10,0k läst
Mr Handyman
Mr Handyman: Jag har aldrig undersökt den saken, men jag har hört av mig till en återförsäljare för att kolla om lyften finns som reservdel och vad den kostar, så jag kan återkomma med det. Inbillade mig för övrigt att lyftarna fungerade till alla fräsar, men det är förstås bara nys.
3 svar · 2,9k läst
Mr Handyman
Mr Handyman: [citat] Ja, det har du fått, och det borde vara tillräckligt, har man fått en varning att en maskin är farligare än andra motsvarande (som dessutom är i samma prisklass eller billigare, DW707 är förresten avsevärt bättre), så är det läge att fundera på det. Huruvida den borde vara förbjuden vet jag inte, i praktiken ser det nog lite annorlunda ut än de formella kraven. Men
12 svar · 4,5k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.