BuDDHa
BuDDHa: Funderar skarpt på en 18v litium skruv/borrmaskin, det känns som dom e för nya för att någon ska ha en aning om vilka som är bäst. Jag tror att Metabo var väldigt tidiga men jag gillar inte deras skruv/borrmaskin, har kollat DW, Makita och sen hittade jag en blå bosch som var 800:- billigare än sina konkurenter i en proffshandel.. Dessutom går jag från mina 12v till 18v, jag är lite
104 svar · 40,3k läst
·
P
park_2000: Är du tvungen o ha traktor då ? För du kan köpa en bra beg. husqvarna rider för de pengarna istället, då får du frontklipp och MYCKET liten svängradie... du kan svänga runt en femöring om du hade velat. Vi har en rider 16 och när man svänger e de så att ena hjulet står stilla... Grymt bra alltså !! :)
2 svar · 3,8k läst
Mikael_L
Mikael_L: [citat] Tack för tipset! För idag var jag och köpte Uppsalabutikens sista exemplar. Om nu någon vill varna mig för denna så gör det fort då, så jag inte hinner börja använda den! :o Kanske inte spelar så stor roll ändå, 150 pix kan man ju råka blåsa om man råkar få frispel vid plockgodiset också ... :D Då har jag en för bredryggiga klammer, visst måste det vara breda som är
7 svar · 5,4k läst
Swetrot
Swetrot: Jag ställde en fråga för något år sedan, jag ser att man länkat till den tråden en bit upp. Nu har jag skruvat och muttrat ett tag i huset och ser på min verktygshylla med lite erfarenhet i alla fall. Till att börja med så räcker handverktyg från Biltema alldeles utomordentligt väl, om man inte köper deras allra billigste skräp. Inget verktyg har gått sönder, trots att en del är
14 svar · 5,1k läst
Cheesus
Cheesus: Jag håller på med att tapetsera ena huset och har använt passet för att mäta in tapetmönstret. En tapet har något som ser ut som ett @ i ungefär7-8 mm höjd. Testad för skojs skull att tapetsera på felaktigt sätt. Tapetserade först ena väggen, sen började jag på motsatta vägg utan att tapetsera gavelväggen mellan utan jag mätte in mönstret direkt med lasern. Allt för att testa
59 svar · 33,3k läst
·
M
Mr_Smurf: Handboken finns inte kvar. Enligt Lantmännen så har stiga slutat tillverka bromsbackar för den modellen, så jag får limma om de jag har. Fast jag lyckas inte få isär trumbromsen, vet någon hur det är tänkt att man ska göra? Jag plockade av hjulet, och drog ur mittbulten som gick genom axlen och försökte dra av trumman med en avdragare, men det fungerar inte.... den sitter som berget.
27 svar · 29,8k läst
C
coss: det var en stund sedan jag såg den filmen, får nog damma av VHS banden.
26 svar · 15,2k läst
Carnivore
Carnivore: Cinolin: Den där MÅSTE jag ha... satan vad jag saknat just en sådan. Inge skoj att spackla märkena i väggen efter att man tagit bort listor med kofot utan stödplåt. Tack för tipset! Acme: Det var banne mig dagens sanning, undrar om jag inte tar och snor den som signatur och även plastar upp som klistermärke till verkstan! :) "Det är bättre att ha och inte behöva, än att behöva och
10 svar · 8,1k läst
·
mattiasp
mattiasp: Det finns riktiga sticksågar för tryckluft. Kolla länken. Den vill ca 720 l/min och kostar ca dubbelt så mycket som den elektriska varianten av samma maskin. Om du skall använda sågen i EX-klassat område är tryckluftsvarianten ett vettigt alternativ. Eller om du är Amish. De får inte använda elverktyg pga sin religion. Däremot går det bra att köra stora dieselkompressorer och
2 svar · 2,8k läst
L
Logiman: Jeg har også en del Wera meisler. Både elektrikker og vanlig. Utrolig gode, og de koster ikke så mye. Bauhaus har en hel del sett. Det siste jeg kjøpte var med torx. En ting til med dårlige skruvmeisler er de der handtaket går rundt, men ikke resten :o
33 svar · 15,8k läst
·
S
se38005: Tänk vad man kan ha fel ibland. Naturligtvis hade jag kollat CO's hemsida, även den med tillbehör och reservdelar, men där kammade jag noll. Dock, ett samtal till maskinavdelningen i Insjön löste problemet, de sa "du kan inte lita på axeländen som sticker ut, du måste skruva isär maskinen för att kunna mäta upp hålet i skivan. Det kan vara så att skivans centrumhål är 32 mm, det
5 svar · 3,4k läst
pellefant
pellefant: en elmotor som går lätt kan gå igång på 2 faser, om inte så står den och vibrerar och kan inte bestämma sej åt vilket håll den ska gå....
18 svar · 5,1k läst
Mr Handyman
Mr Handyman: Har aldrig gjort det på cirkelsåg, men på fasta maskiner fungerar det bra. Har aldrig behövt köpa nån så jag vet inte var de finns. Har använt 1"-30mm. och 30mm-35mm.
4 svar · 2,1k läst
phl
phl: Har skript för att sniffa Blocket, nackdelen är att jag för tillfället inte har någon bra gratis SMS-tjänst som skickar resultaten till mig ;)
10 svar · 4,3k läst
mycke_nu
mycke_nu: Har dragit hem minst 10 DeWalt och Senco batterier i incheckat bagage från USA utan problem. Tänk på att även själva maskinen måste checkas in, man får inte ta med elverktyg i kabinen. Att tejpa polerna är en bra idé, brand på flygplan är väldigt obehagligt.. En potentiell svårighet i Orlando är att det definitivt inte finns några järnafffärer i turistområdena, så en hyrbil är
5 svar · 3,0k läst
M
magjo: funderar på en bosch gex150 turbo, ngn som provat den till lite större ytor?
4 svar · 1,8k läst
J
jagakatt: Kan rekommendera Claes Ohlssons CO/Tech 1050 watt 2 växlar med steglöst varvtal. 0-900 0-2500 varv/min. Har bl.a. använt denna till att dra upp 25ton takpannor på en ramp med en skate board. Denna maskin är ap-stark och verkar vara odödlig. Tror att den kostade 500:- Dock tycker jag att den är lite högljudd på lågväxel. Trodde med en tår i ögat att det givit upp för ett tag sedan,
11 svar · 7,0k läst
J
jon_h: Det stod ingenting på dem, vilket ju kan vara en varningsklocka.. De nya hette Wemax. Båda köpta från Arne Thuresson i Stockholm (via Baseco, Fredrikssons trä i Malmö och slutligen Jensens Byggland i Löberöd.. Haja vilket projekt det var att få Thuresson att posta ner paketet direkt till mig, och sedan lira ihop alla dessa ordrar åt alla håll. Nu gäller det bara att få dem att ta
22 svar · 10,6k läst
·
N
Nilsson2: Sådär, nu har man testat röjsågen, både min fru och jag är nöjda. Har bara använt gräsklinga än så länge men det har gått bra. Röjsågen känns mycket stark och klarar med lätthet mycket tjockt gräs och behovet att behöva köra på fullgas för att den skall orka har inte infunnit sig. Totalt hann vi kanske röja 2500kvm innan vi behövde fokusera på annat. Ska man klaga på
16 svar · 16,8k läst
N
Nonkan: Det kan ju bero på vad dom har för kompetens i verkstaden också :) Vi säljer mer Honda än B&S iaf. Reservdelar är inget problem, tar man inte direkt från Honda i Malmö så kan man beställa från reservdelsgrossisten Agergårds i Karlstad, samma firma som sköter alla reservdelar åt B&S i Sverige. Leverans brukar ta 1-2 dagar, om det inte ligger på Hondas lager i Belgien, då tar det en
6 svar · 4,5k läst
T
Tjacko: Jag har en ny comfort 4wd med hydrostat och är kanonnöjd med den. Året innan hade jag en likadan fast 2wd och den fastnade jag lätt med när det lutad litegrann. Dessförinnan hade jag en park från början på 80-talet men den började krångla tidigt för mig så jag tröttnade fort och köte en ny. Men orkar och kan skruva lite så går det säkert att köra länge med en gamal park.
2 svar · 2,3k läst
I
importensketsig: ebay.de?
1 svar · 3,5k läst
h-man
h-man: jag köpte den här på Clas Ohlson http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=20954037 funkar klockrent än så länge. Skär som smör i väggarna även när jag bara kör i slagborrsläge. Tidigare kunde jag stå en timme m in gamla slagborrmaskin utan att komma djupare än 1cm. Livet är plötsligt mkt lättare
13 svar · 3,5k läst
Rund_skruvad
Rund_skruvad: Min Rotak 43Li har inte strulat en enda gång.
12 svar · 25,3k läst
K
Kalle..: Okej. Ja jag tänkte sälja min för 13k med uppsamlare snart och köpa en 4WD för jag är less på att det slirar hela tiden när det är blött /Kalle
4 svar · 2,0k läst
·
mattiasp
mattiasp: Här: http://www.fine-tools.com/bohr4.htm
3 svar · 1,6k läst
K
Kalle..: Jag hade ett paket förra sommaren... Gå förbi på ex. granngården ta fram ett paket och fota av det med mobilkameran. oj, var visst en gammal tråd det här... /Kalle
1 svar · 5,1k läst
L
Logiman: Slangløst behøver ikke være noe dårlige enn uten slanger.........
6 svar · 5,8k läst
T
TommyJ: [citat] Samma på min.
11 svar · 5,4k läst
T
11 svar · 5,4k läst
snickarboden
snickarboden: www.toolbox.se /Kent
1 svar · 3,2k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.