14 750 läst ·
23 svar
15k läst
23 svar
Borrhammare från Jula
Det har jag skrivit om i tidigare tråd
Det hade med ergonomin att göra, det är omöjligt att bila med maskinen längre stunder utan att få kramp i fingret som sköter brytaren. då får man sätta buntband på den. Bilar man då längs med golvet med maskinen upp och ner så kan man komma åt brytaren som slår på rotationen. Avsaknaden av slirkoppling (vettig personskyddsfunktion på en borrhammare) får då maskinen att fint flyga upp i ansiktet på dig och ge dig en ruskig snyting.
Jepp, gör ont som fan men man blir lite hårdare för varje gång. Har väl iofs bara hänt i sten med större dimension på borret. Jag har borrat många 20 mm hål i granit med denna maskin. Det funkar ju men som jag sa i en annan tråd så tänker jag inte prova en hilti el. motsv. innan denna har dött.joflopp skrev:
Med risk för att göra oss till ovänner skulle jag nog vilja säga att du får skylla dig själv.phl skrev:Det har jag skrivit om i tidigare trådDet hade med ergonomin att göra, det är omöjligt att bila med maskinen längre stunder utan att få kramp i fingret som sköter brytaren. då får man sätta buntband på den. Bilar man då längs med golvet med maskinen upp och ner så kan man komma åt brytaren som slår på rotationen. Avsaknaden av slirkoppling (vettig personskyddsfunktion på en borrhammare) får då maskinen att fint flyga upp i ansiktet på dig och ge dig en ruskig snyting.
Hade tänkt köpa en sådan i helgen för att prova på en sak. Inte f#n hade Jula den hemma i Uppsala och när dom skulle få hem den verkade vara osäkert.
Någon som provat biltemas billiga maskin?
http://www.biltema.se/products/product.asp?iItemId=87516
?r den iaf i klass med Julas (?) som jag läst på forumet helt klart borde fixa det lilla jag skulle ha den till.
Någon som provat biltemas billiga maskin?
http://www.biltema.se/products/product.asp?iItemId=87516
?r den iaf i klass med Julas (?) som jag läst på forumet helt klart borde fixa det lilla jag skulle ha den till.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden