6 674 läst ·
4 svar
7k läst
4 svar
Spika eller skruva regelverk?
Vad tycker ni?
Ska man spika eller skruva regelverket till nya väggar?
Verkar som det borde gå fortare med spikpistol än med skruvdragare.
Då får jag en ursäkt att köpa en stor spikpistol 50-90mm spik och en kompressor 2,5hk
Ska man spika eller skruva regelverket till nya väggar?
Verkar som det borde gå fortare med spikpistol än med skruvdragare.
Då får jag en ursäkt att köpa en stor spikpistol 50-90mm spik och en kompressor 2,5hk
Det är en smaksak tycker jag personligen.Fördelen med skruv är ju demonterbarheten och att skruvat sitter ordentligt. Inget som kommer krypande bakvägen.
Spiken har väl sina fördelar den med, billigare och går fortare med en pickadoll. Dessutom...så får du ju köpa lite grejer!
Spiken har väl sina fördelar den med, billigare och går fortare med en pickadoll. Dessutom...så får du ju köpa lite grejer!
Medlem
· Västra Götaland
· 190 inlägg
Snickarna som byggde våran tillbyggnad spikade för hand det mesta, dom hade spikpistol med men dom tyckte att 90mm spik var för litet, dom körde mest med 125mm spik till stommen, plus en massa ankarskruv till beslagen.
Produkter som diskuteras: "ankarskruv"
Ankarskruv 4,8 x 40 mm A4 rostfri C5 utomhus 250-pack FAST
För infästning av byggbeslag mot träunderlag
319 kr inkl moms
Läs mer
Jag ska dock bygga ut väggarna i badrummet med 45x45 reglar så då borde 90mm vara tillräckligt.Bastefallarn skrev:
Klicka här för att svara