Verktyg & Maskiner
ikeahantverkaren: nej jag snålade lite och köpte inte hela kitet utan bara lasern.Jag betalade 5000kr plus moms och tror att jag fick ett bra pris. vilka bra filmer du fick tag i.Jag tyckte nog att bruksanvisningen var lite tunn gällande användningsområdena men då låg det mer på nätet.synd att det inte fanns till min pmc 36 kombilaser som är en lite mer utvecklad modell när det gäller att kunna ta ut
Lagavulin: Hmm! Något jag inte kände till. Kommer givetvis att utföras snarast. SMART! Lagavulin
Daniel_N: [citat] Det finns ett bord med rullar som är gjort för att kopplas till elu tgs o dewalts motsvarigheter. Det kan antingen användas åt höger/vänster för Kap/gering eller bakom/framför maskinen vid klyvning. Det heter proffs 100. Det säljs på Eksanhds tillsammans med dewalt 743(tror jag det är), där kostar det dock 4100+moms. Förutom rullar har det också ett långt stöd att hålla
spikers_corner: Jag har ingen, men grannen har en. Vet inte om det är Avant, men liknande i alla fall. Den har hydauliskt utskjut på lastaren och tredje funktion, samt extra motvikter. Sist jag lånade den var då jag monterade lastarfästena på min egen traktor i fjol. Gick toppen tack vare utskjutet. Kan rekomenderas till den som har råd och inte behöver en fullstor maskin, eller den som har råd och vill
GustavW: Körde med bosch blå 100mm vinkelkap pch biltemas klinga. Dammar som f-n men jag har inga grannar att ta hänsyn till.... Däremot blev jag inte populär när jag tvättade mina arbetsbyxor med sambons tröja....
Nonkan: [citat] Handskar finns det väldigt gott om, har du provat att höra med stället där du köper bygggrejer och se vad de säger? Vi säljer trädgårdsmaskiner och har tagit hem handskar så det finns vettiga för alla mellan stl 6 och 12, det är ju hur mycket sommarjobbare som helst som har små händer. Vår leverantör är Ejendahls som vi är kanonnöjda med. Däremot finns det ju inte
Mr Handyman: Sätt ett nödstopp och stickkontakt på bordet i knähöjd så kan du starta maskinen med knappen också. Och sen spänner du fast startknappen på maskinen enligt phl:s förslag, eller med en packrem som du skruvar fast i bordet underifrån så riskerar du inte att ta bort maskinen med knappen intryckt.
snickarboden: TGS'erna och DW 742 står ju på ben så vad är det för något bord som du skall ha ta tag i? /Kent
karmajoyst: Lite impad är jag av logistiken....tills paketen kom till Sverige det vill säga. Scanning History: Package status, STOCKHOLM-ARLANDA SE, 05.08.2008 at 10:44 Status Scan, STOCKHOLM-ARLANDA SE, 05.08.2008 at 08:54 Arrived at FedEx Ramp, STOCKHOLM-ARLANDA SE, 05.08.2008 at 07:02 Left FedEx Sort Facility, PARIS FR, 05.07.2008 at 23:25 Left FedEx Sort Facility, PARIS FR, 05.07.2008 at 21:15 Arrived
StigaVilla: Ni hade rätt, det visade sig vara batteriet! när jag vred på nyckeln sjönk volten, så jag fick igång den med startkablar... :)Gött!!! Däremot så märkte jag att skärbladen inte ville driva, så jag vände på maskinen och upptäckte att en fjäder lossnat under. Det är en fjäder som borde sitta fast på den lilla remmskivan som spänner remmen som går till klippagregatet, men jag är
Joukko: Jag får se hur jag gör. Jag har en till skruvdragare med 2st batterier liggandes. Det blir en himla massa skruvdragare om jag köper en till. :) Jocke
E171: Hej, Jag har köpt en ställning därifrån, och jag är nöjd än så länge är inge vingligare än någon annan ställning jag använt.
gwyrlim: Jag har gjort min platta av en spillbit klickgolv, 5-6mm tjock om jag inte minns fel. Undersidan är rätt så slät och fin. Kunde inte motivera priset för all fina ilägsplattor i aluminium. Nu har jag inte annvänt den så mycket så jag vet vad effekten av gravitationen under längre tid har på den. Fräsen är en billig rustamodell med max 8 mm så den är ju inte så tung. Att få den
Mr Handyman: Hmm, jag skrev att Boschen hade pendling, det har den inte... Nu fungerar den i alla fall, men måste man ha det så... Köpte 5st DeWalt träsågningsblad, 305mm. Det stod att de passade till Bosch. Det är sant att de går att sätta i sågen, men passar, nja inte på riktigt. Det kan jag inte rekommendera. För övrigt är jag väldigt nöjd med själva sågen, och den sågar plåt med fin
fredrikv: Vi har också en Samsung (modell P1253, från 2006) som inte tar in sköljmedlet varje gång. Tidigare var det bara ibland, nu är det nästan varje gång. Har inte pratat med service än, men det är definitivt inget problem med vattentrycket här (kommunalt vatten i hyreshus). Har svårt att tro att det beror på vattentrycket. Det är väl bara att bita i det sura äpplet och ringa service...
dfallman: Någon nu som testat Senco Airfree 25? Funderar på att köpa en i USA, kostar runt $350. Kan man sätta upp takpanel med den? Passar de dykert man kan köpa här?
danso: Ok, hade satt den som Nonkan skriver. Hade för mig att det var så det skulle vara. Finns bara siffror instansade och egg på båda sidor av kniven....annars hade det varit enkelt att lista ut ;) /danso
Nonkan: Letar du efter billigare kedjor så är HVA Pixel samma som Partners Slimcut. Leta efter beteckningen 0,325, 1,3 mm spårvidd och 56 drivlänkar. Själv kör jag med Stihlkedjor då de är både billiga och lite hårdare härdning i, men där passar ju inte Husqvarnas egen filmall med plastrullarna.
Cheesus: Är det något i namnet som gör att man "glömmer" maskinen? Jag köpte tydligen en sådan i höstas, betalde snällt in pengen för den och skulle åka till Nynäshamn fr Fagersta o hämta den....men vad sjutton...jag GLÖMDE bort att jag köpt den ända tills jag fick en påminnelse i förra veckan av min fru om att jag hade en maskin stående där som väntade på hämtning. Tittade lite
hkkv: B&D köpte kanske en "stor"annonsplats i ett eller flera nummer för sina produkter. Det hjälpte eventuellt att få bättre testresultat?? Inte vet jag??
P-plats: [citat] Just därför bör man köpe en större än man tänkt från början... Man kommer på fler användningsområden efter hand. Sen håller jag med om att man kan hålla sig med en inte allt för stor så länge man inte slipar eller kör stor bläster m.m. som drar mycket luft!
buan: [citat] Jag blir alldeles varm å go inombords varje gång jag ser Avants minsting. :D Är det en 216 eller 220 du beställt? :. buan
glesbyggaren: Ja, jag vill också veta om det finns skenor som är lite billigare!
v-g: Nöt inte på med gamla kedjan för länge bara. Du spar oerhört mycket arbete med en ny kedja. Går otroligt mycket mindre bränsle till sågen också.
janne63: Håller på att bli tokig (läs tokigare) har plockat bort motorn från klipparen för att göra en totalrenovering. Har tagit bort alla skruvar från motorblocket men får inte isär det, har fått det att dela på sig ca 1 cm, men sen är det stop. Någon som vet vad jag gör för fel?