gwyrlim
gwyrlim: [citat] Jo det blev från Axminster också. Hittade en massa annat godis jag bara måste ha. Lite surt bara att dom inte hade orginal spännhyllsor i mm men jag var initialt ute efter 1/2". Köpte en reducerings pryl från 1/2" till 8mm så den får duga tillsvidare. Får se hur jag gör med kontakten. Man får väll också hoppas att man slipper garantiärenden nu när man satsat på kvallitet.
9 svar · 2,4k läst
T
Tjacko: Jo får ringa och kolla. Kvitto har jag men vad är det värt från en privatpersson? Det kan jag ju lika gärna skriva ihop själv om jag ville. Men jag har fått för mig att makita har world wide garanti och att den gäller vart än man köpt sina verktyg. Får helt enkelt kolla upp det
2 svar · 1,1k läst
Daniel_N
Daniel_N: [citat] Håller med dig Phl. Det handlar mycket om preferenser. Jag sover mycket bra i min IKEA-säng, och är nöjd med den. Samtidigt så kanske jag ksulle sova ännu bättre i någon annan säng, vet inte, har inte provat, vill inte lägga mer pengar än så på en säng (eftersom jag upplever att jag sover bra i den). Å andra sidan köper jag gärna festool, fein, elu prylar till mitt
30 svar · 32,5k läst
K
Kaboj: Kan meddela att jag fick ett till mail från Dewalts kundtjänst där man nu säger att det inte finns med något gummiskydd till deras spikpistoler. Nästa generation spikpistoler kommer att levereras med sådant skydd, tidigast januari-09
24 svar · 4,7k läst
motorerik
motorerik: har fått igång grässklipparen och det var kondensatorn som var i sönder tack för alla tips :):D
37 svar · 48,2k läst
A
agnetalindberg: Hej alla och tack för goda råd. Jag har nu fått nya remmar via Burbage.se. Inte särskilt dyra heller.. Hälsningar agneta
8 svar · 3,4k läst
Öhman ST
Öhman ST: Den invändiga används ju nästan oftare vid golvskruvning i fjädern än vid listning även om det förekommer. Det är ju en golv/panel/listskruv. Är inte vidare förtjust i själva skallen, iom att det är så pass grunt för bitset kan man lätt slinta vid obekväma arbetsställningar. Dom fanns vitmålade förut iaf...
21 svar · 9,4k läst
J
jmw: Nu har jag lött å grejat. Laddaren funkar perfekt. Kan inte haja varför komponenterna i laddaren mer eller mindre exploderade när jag skulle ladda batterierna senast - den funkar klanderfritt nu trots att tranformatorn är densamma. Tack för hjäpen!
17 svar · 6,1k läst
L
lellesv: Tacksam för tips.
0 svar · 3,3k läst
K
Kaboj: [citat] Gällande Dewalt Kikade närmare på hemsidan, och det verkar finnas ett kit som heter Bumper kit "attachments" som verkar funka som en gummisko, sedan fick jag även ett mail från DW:s kundtjänst "Det finns en skyddsnos D518007 som man kan använda, detta är det enda vi kan erbjuda"
23 svar · 12,3k läst
phl
phl: Jag tror mer mattiasp menar att han sätter en Biltema-sågklinga i sin sänksåg men jag kan ha fel.
6 svar · 4,7k läst
K
Kaboj: [citat] Beställde du spikpistolen DeWalt D51844 (Reconditioned) från USA, hur funkar den isåfall? bra? dåligt?
4 svar · 1,9k läst
J
Joukko: Finns det någon bra AC där man kan hänga ut en utedel, typ Argo Oscar Twin 14? Det börjar komma upp lite i pris men det borde ju bli lite bättre kyla än med en vanlig portabel. Jag skulle kunna använda mig utav en luft/luft pump men det är alldeles för lite utrymme över fönstren i allrummet där jag skulle vilja ha den. Jocke
10 svar · 3,6k läst
K
Kalle..: Tack för alla svar! Nu har jag bytt tillbaka till den gamla solenoiden så allt fungerar! /Kalle
11 svar · 27,9k läst
·
H
Henke.P: det är oxå livslängden men framförallt hur den är att svetsa med. det är stor skillnad mellan en riktig och billig svets.
8 svar · 6,7k läst
phl
phl: Hilti-borren säljs garanterat bara av Hilti direkt (de har väl inga butiker, bara svensk distribution?), Dormer hittar du exempelvis hos Eksandhs. Visst, du får betala multum som privatperson där men SÅ blodigt blir det inte.
5 svar · 4,5k läst
K
Kalle..: [citat] Jag har 1 liter gräsklipparolja och 1 liter standardolja Mvh Kalle
17 svar · 7,6k läst
7
79:an: Annars så kan du investera i en vedklipp som du sedan när du är klar med din ved hyr ut till grannarna för nån hundring per dygn.
3 svar · 2,2k läst
snickarboden
snickarboden: Personlig kommentar... Även om jag helst hade haft en 28 Oz hammare vid stomresningar så noll chans jag jobbar allround med en 18V skruvdragare. Det är för jäkla tungt nämligen. 12 V är det som jag helst kör med. /Kent
16 svar · 4,3k läst
Staffans2000
Staffans2000: Staffan2000 skrev:Kollade mina rör med skjutmått: 51cm. basta. PHL svarade:Låter mer som ungarnas rutschbana Det där säger en del om storleken på mina verktyg. Som ni vet: En grabb med stort skjutmått, är en.............Så ner i källaren och mät!
15 svar · 6,6k läst
K
Kaboj: Jag skapar en ny tråd i detta ämne då jag tyckte att frågan inte hörde hemma under den rubrik jag tidigare skrev i. Tar alltså om frågan: Hur funkar D51845 att spika tex panel med, blir det några märken, tyckte att enligt bilden spetsen såg vass ut? Alltså spetsen ser räfflig ut, eller går det att byta ut spetsen, tacksam för svar
0 svar · 2,0k läst
F
fedex: Inga problem att beställa DeWalt från Toolking. Bara att fylla i web-ordern och skicka iväg.¨ Har en Dewalt Gips-skärare beställd igår som är i Atlanta just nu.
6 svar · 2,8k läst
Crille68
Crille68: Hej! :) Har två altaner här hemma som båda är under väderskyddande tak. Det ena har jag slipat med min gröna Bosch bandslip modell PBS 7. Den altanen var ca 10 m2 och det tog en eeeevig tid att göra det trots grovt sandpapper som byttes med jämna tidsintervall. Det blev bra, men att använda en liten bandslip för att slipa en altan är inget jag skulle göra om. Nästa gång hyr jag
10 svar · 57,6k läst
E
eut: Jag gav 2000 på Hornbach i Malmö och den låter mycket men jag tycker att den låter "mjukt" och är inte så jobbig att lyssna på, fast det är ju bara min åsikt, det är ju inte säkert att det är samma för dig. Jag tänker placera min i samma rum som centraldammsugaren och varmvattenberedaren för att sen dra slangar ut utomhus och in i verkstaden så jag kommer inte behöva lyssna på
7 svar · 10,1k läst
Daniel_N
Daniel_N: [citat] jag tycker det låter lite som en teknikfråga:)...har aldrig haft dammningsproblemet.
8 svar · 7,0k läst
P
Pysslarn: Oj, svår fråga – och ändå inte... Om vi tar det i fallande skala vad gäller effektivitet/avverkning: 1. Bandslip. Effektiv. En tuff stygging som kan fixa spår som är svåra att få bort. Används när du ska utjämna rejäla höjdskillnader eller ta bort gammal färg och lack. Används med omdöme. Fördel är att den (ofta) kan monteras stationär i stativ för att slipa snickeridetaljer
1 svar · 5,3k läst
jac
jac: Har haft samma problem med min vanliga klippare. Står den kallt så kan det bli kondens i förgasaren. Efter en tid så ärgar de fina mässingsrören i förgasaren igen. Som sagt, en fin tråd eller rensnål har alltid löst problemet för mig när jag väl fick reda på vad det var som strulade varje vår.
9 svar · 24,5k läst
E
eut: :-D Jag förstår vad du menar.
8 svar · 5,2k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.