Vad finns det för siter som säljer ersättningsbatterier till skruvdragare annat än batteriexperten.com ?
Jag har sökt i snart en halvtimme men jag hittar inte, jag vet att jag har läst det här någonstans innan.

Gärna svenska sidor..
Det gäller batteri till en Bosh GSR 12VE-2 om det har någon betydelse.

Redigerat:
U
Jag har för mig att det är en sådan jag har och jag letade efter batteri men det är tokdyrt så jag köpte en likadan dragare till och fick två nya batterier för 895kr och det är vad ett batteri kostar.

Dragaren kostade 1999:- eller 1995:- när den köptes så det är nog inte samma dragare..
Vad är det för färg på din?
Min är blå.

jag köpte min gsr14v för 1700 inkl låda och 2 st nimh 2.6 ah batterier

har du nicd lr nimh?

Kjell & co säljer både NiMh och även flera Li-Ion ersättningsbatterier till tidigare versioner av maskiner komplett med extra laddare.

Följande NiMh-batterier kostar 400 resp 650
42767.jpg
42766.jpg

Verkar det intressant hittar du dessa på hemsidan här : > Batterier, laddare / Verktygsbatteri (ej original) / Typ: Bosch

Redigerat:
Tack för det softarn!
Det är NiMh batterier och de är av den lite smalare typen som i din andra bild.

Tack också till eddie, midas kan mycket väl ha varit sidan som jag har sett tidigare som inte var batteriexperten.

Tack för tysktipset Benjamin men min tyska är HELT hopplös så det blir nog inte aktuellt, även om man skulle kunna spara några hundra på det.
Tack ändå!

/D

http://stores.ebay.co.uk/all-battery-shop
http://stores.ebay.co.uk/Googol-Power
Det finns ju en engelsk ebay också, där kanske språket är ett mindre problem, och med låg moms och låg pundkurs blir priserna rätt ok. Även fastän de kanske inte har sverige som ett fraktalternativ så brukar de inte vara omöjliga om man skickar ett mail och frågar vad frakten kostar på produkten till sverige.

U
Blandade ihop bokstäverna lite, det är en grön jag har som kostar ca1300 i vanliga fall men 899 på erbjudande. Men det spelar väl ingen roll, det är väl samma baterier till blå å gröna 12V. Får man två batterier för priset av ett ersättningsbatteri och samtidigt en bra borrmaskin/dragare på köpet så är det en bra deal tycker jag.

Absolut är det en bra deal!
Jag har dock inte sett någon annan dragare med just den typen av batteri som min blåa har, tyvärr...
Hade ju varit smidigt annars.

Det fyrkantiga batteriet (2,2 Ah) som visas ovan sitter på min GSR 12VE-2. Kostade 695:- på Batterilagret i Göteborg. Vet inte om det var utförsäljning, men de säljer dem fortfarande. Art.nr. 101502
http://www.batterilagret.se/Katalog/24.Verktygsbatterier-1.pdf

Bra kvalitet hur som helst. Verkar vara av samma tillverkning som originalbatterierna.

DSC01906.jpg

Redigerat:
Johan Gunverth skrev:
Det fyrkantiga batteriet (2,2 Ah) som visas ovan sitter på min GSR 12VE-2. Kostade 695:- på Batterilagret i Göteborg. Vet inte om det var utförsäljning, men de säljer dem fortfarande. Art.nr. 101502
[länk]

Bra kvalitet hur som helst. Verkar vara av samma tillverkning som originalbatterierna.

[bild]
Batterilagret är bra att ha med att göra och det finns även flera återförsäljare för deras batterier.
Enda kruxet är att man kan få olika batterier mellan olika leveranser har jag märkt.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.