http://www.duabhuset.se/#showProduct.php?id=1051
Sån Metabo har vi liggandes på svetsbänken på jobbet. Den har överhettningsskydd ,en röd diod tänds på sidan först. Jäkligt trevlig maskin smalt grepp våran har även variabelt varvtal (bra vid slipning polering av rostfritt m.m att sänka varvet) Vi kör även hårt med Bosch blåa gws 125 prisvärd och hållbara maskiner.
 
Andreas_Hansson skrev:
...Vi har några Metabo oxå.WE 14-125 Plus
Den skall du akta dig för. Maskinkroppen är för grov och ON knappen sitter på fel ställe.
Den sitter uppe på maskinen och skall man trycka på lite så kommer man åt knappen så maskinen stannar.Den är märkbart slöare än makiten oxå.

Vi köpte in ett gäng Metabo för kanske 6-7 år sedan.Inte en enda fungerar.
Vi har dom i en låda som vi brukar visa säljaren när han kommer :)
Vet du varför de inte fungerar längre?
 
Majgårdarna
PÅ några har motorn gett upp. På andra gick on/off knappen sönder hela tiden.Tillslut så tröttnade någon på att laga den hela tiden. Det där knapp problemet var det på många Metabo.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.