Jag skulle vilja köpa ett borrställ för vanliga cylindriska borr. Från 1-10mm med 0,1mm steg. Bara stället, utan borr. Behöver ej vara superkvalitet, plast räcker. Vet att biltema hade förr, men det verkar ha försvunnit.

Var kan man hitta ett sådant?

Schuchardt Maskin AB ( www.smaskin.se ) i Jönköping har ett i plast för 220:- + moms. Sök på artikelnummer 109012 på deras hemsida.

Borrar är lite som bits tycker jag. För dig som kör med Raaco Handybox, varför inte göra en lådda för alla bits, borrar, insexgrunkor, försänkare, stiftmarkörer osv i dom vanligaste storlekarna? Jag skulle inte ligga sömnlös över att dom skavde mot varandra.

importensketsig skrev:
Borrar är lite som bits tycker jag. För dig som kör med Raaco Handybox, varför inte göra en lådda för alla bits, borrar, insexgrunkor, försänkare, stiftmarkörer osv i dom vanligaste storlekarna? Jag skulle inte ligga sömnlös över att dom skavde mot varandra.
En sådan har jag redan, fast i en sortainer. Ett borrställ med 0,1mm steg är snarare något jag hade tänkt att ha stående bredvid pelarborrmaskinen, med bra ordning och utan skav:)

Klassikern är väl att borra hålen i en träbit! Får man borra också.:D

På så sätt så har du även argumentet att köpa en pelarborr! Hur ska det annars bli exakt?

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.