C
Christer L: Söker leverantör i västsverige för bergborrar (har borrmaskinen men behöver nya och fler borr upp till diameter 40 mm)
0 svar · 1,2k läst
M
Micke184: Sitter en fiberpackning där har jag för mig... Är det "blöta" olja eller vatten? Är det så att det är vatten så kan du ha haft den liggande fuktigt och packningen släpper fukt som som en svamp när det är torrt. Är det olja kan det kanske vara en idé och öppna och kolla hur det står till med packningen. Tror inte att huset är fyllt med olja (borde ha kommit ihåg en sådan
4 svar · 1,1k läst
D
dannan: [citat] Tänk på vikterna om du lastar på en båttralier. Axeln sitter långt bak så ett par hundra kg plank eller järnrör kommer att göra så du får ett kultryck som vida överstiger max godkända.
33 svar · 32,5k läst
Fnularn
Fnularn: Förr vet jag att dom körde med Elu/Dewalt grejjer med egna färger.
2 svar · 3,7k läst
mattiasp
mattiasp: Har ni glömt att det finns en klistrad tråd i ämnet? Vad gäller just Festool och seriösa handverktyg, så finns det bl.a. på Woodcraft. Kolla på Woodcrafts hemsida, välj ut en lämplig butik, titta ut de produkter du vill ha och skicka ett e-mail till butiken där du talar om vad du vill köpa. Då tar de hem grejorna till butiken om de inte redan finns hemma. Sen finns det också Rockler
11 svar · 1,9k läst
D
Danne031: För att det blir dyrare i längden :p
4 svar · 8,7k läst
imported_Benno
imported_Benno: Jag chansade och köpte en röd ETC på ÖB för några år sedan för c:a 500 kr. Den funkar utmärkt och fortfarande till det mesta (har klarat en halv husrenovering, bl.a.)Skall man skruva mycket i sträck saknar man ett extra batteri. Hade tänkt köpa en Makita eller liknande men har inte behövt. En sladdborrmaskin med steglöst varv funkar f.ö. utmärkt så länge man har eluttag i
10 svar · 1,6k läst
A
ArvCop: och ytterligare lite fler bilder...
18 svar · 16,9k läst
·
Rund_skruvad
Rund_skruvad: Jag sätter fast ett plastband som man använder till att binda upp blommor :eek: (givetvis håller inte JAG på med blommor, det är frugan, sådetså.) med buntband runt sladden så tappar jag inte bort "lås anordningen" Edit:Jösses så vilken oskärpa! :o
5 svar · 3,5k läst
·
andeb
andeb: [citat] Jag satte upp takpanel idag med en 16 gauge spikpistol, modell Basso... Det gick riktigt bra... var lite osäker på om det skulle funka så jag ringde husleverantören och dom sa att det gick riktigt bra... Sen frågade jag om spikskallen skulle vara för liten och då sa han att spiken hade ett lim som låser fast sig i panelen så det var inget problem... Spiken var 50 mm lång!
12 svar · 22,2k läst
pär h
pär h: Hej Manberg Nu skall vi se han skrev en artikel i tidningen ÅTER 1/06 ¨¨Att välja sågverk¨¨ han heter Thomas Jansson och driver firman JATEK ENGINEERING har själv inte kollat om han fortfarande håller på Mvh Pär H
4 svar · 2,4k läst
W
Woodmec: Du kan googla brännstämpel så hittar du lite olika leverantörer. Kostnad 1800 kr plus moms inkl lödkolv Lycka till
1 svar · 1,4k läst
mattiasp
mattiasp: 15 Gauge DA-dyckert är 34 grader. 16 gauge dyckert finns både som rakt och vinklat. Ett vinklat magasin förbättrar åtkomligheten
4 svar · 3,6k läst
G
geschwint: Komplettering: är maskinen svensk och har garanti då är ju saken klar, tillverkaren fixar, har aldrig haft problem med Makita, dom har servicegaranti på 3 dagar, dvs dom garanterar fixad maskin inom 3 dagar. Har jag skaffat den utomlands, då fixar jag själv, fast beställer delar från serviceverkstaden om det nu inte är 115V delar, då får det bli USA och brev på posten eller så kan
5 svar · 969 läst
V
Videoten: Jag köper ju hellre dyr kvalité än billigt skit som bara gör mej förbannad. Men frågan kvarstår, är någon av dom billigare bra? Jag tycker det ser ut som Biltemas, Kagabs och verktygsbodens är exakt lika dana sånär som på färgen. Men vad är den faktiska skillnaden mellan Biltemas för 1200 mot Julas Sencopicka för 2600:- eller om jag går upp ytterligare någon tusenlapp?
10 svar · 1,4k läst
mandus
mandus: [citat] Tackar, mail på väg ;)
5 svar · 1,0k läst
joflopp
joflopp: [citat] Testa www.byggole.se, har skrivits en del om dem tidigare och de är väl som vilken lokal bygghandel som helst som jag fattat det. Men det står inget på deras kampanjsidor om stickisen.
7 svar · 1,1k läst
S
Sparkz: Det nominella måttet mäts en bit upp, så MK3 är för stort: http://en.wikipedia.org/wiki/Machine_taper Har aldrig hört talas om Nu-Way, men google ger: http://www.nuwayinc.com/
3 svar · 4,5k läst
B
Bychen: [citat] Stämmer, kollade inte det innan jag postade, pratade med dom i förra veckan och då fanns det inte. Bara att beställa då... not, kommer i lager 2009-03-02. Får köra vidare med min hemma brotchade ett tag till.
22 svar · 8,4k läst
·
Masses
Masses: Schysst tack Ottot!
7 svar · 2,9k läst
G
greenis: Hej. Jag kör med en gammal kap & ger såg som jag tag av klingan på och satte dit en stor kapskiva det funkar underbart. Mvh Greenis
9 svar · 9,9k läst
·
Mr Handyman
Mr Handyman: Rätt säker på att Hitachi C9UB2 har det t.ex. Makita har också några större med kniv. Det här problemet är ungefär detsamma som när man har en rikt- och planhyvelkombi. Även om man tänker att "Nu riktar jag alla bitar först här och sen planar jag", så kan man vara helt säker på att det är alldeles för många gånger man missat något, och även om man har tiden så tycker jag
6 svar · 2,2k läst
M
mrfrenzy: Idén är ju bra, det blir lite mer imponerande om man går upp i storlek: Ganska stor film från Felder
6 svar · 1,9k läst
Snorunge
Snorunge: [citat] Och dessutom har dom lyckats hjärntvättat mig. :D
43 svar · 10,0k läst
mattiasp
mattiasp: Ja, det är endast friktion. Materialet är samma sort som finns på undersidan av Festools skenor för att hålla fast dem mot arbetsstycket. Fast tjockare naturligtvis. Det fungerar bra så länge det inte finns en massa sågdamm på ytorna. Lite damm gör inget.
6 svar · 5,7k läst
·
A
aivo: Festool HL-850 har jag själv. Spiralskuret skär så den går mjukt och tyst. Finns tillbehör så då kan vända på den och låta den stå på en bänk. Samt går att hyvla nära kanter.
11 svar · 5,1k läst
A
aof: Vad tusan ska han med hemmabio och biljardbord till, han har ju både rikthyvel och pelarborr! Jag besökte ett snickeri i köpenhamn som låg på vinden i ett hus med runt 6 våningar och allt material m.m. vinschades upp från innergården. Snickeriet verkade vara åtminstånde 80 år gammalt och användes fortfarande så nog fungerar det... Dammet behöver inte bli så stort problem med bra
13 svar · 2,5k läst
·
gadeberg
gadeberg: Min enkla lösning [bild]
11 svar · 13,5k läst
mandus
mandus: Mortise betyder ju tapphål, så mortising bit = tapphålsfrässtål
7 svar · 5,9k läst
Arnold Braunsweiger
Arnold Braunsweiger: Köpte en GCM 8S (med ett GTA 2700 :) ) den behövde en liten, men dock en justering av lasern. Kanske inte riktigt hör hit när vi pratar vinklar, men men. Kan förstås tillägga att jag är kanonnöjd med sågen. Men är man osäker på fabriksinställningen är det ju enkelt och tjecka, och lika enkelt att justera eventuella fel. Trevlig helg.
16 svar · 3,7k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.