Tokv41 skrev:
Har konstaterat att i stort sett alla skruvdragare har glapp i axeln... Har känt på de flesta märken och modeller och samtliga glappar.. En del mer och en del mindre men ingen har hittils vart glappfri av de jag fingrat på i butikerna... Sen finns det så klat gränser för när det blir för mycket... Men Makita, Hitachi, Bosch, dewalt, Hilit har haft glapp på samtliga modeller.. Mindre på de kraftigare skruvdragarna med slagfunktion...
kanske det, men när ett 10cm långt borr gick att vicka ca 5mm så blev det irriterande. Glappet fanns ju inte mellan axel och bussning, utan mellan plasthuset och bussningen.
Intressant dock att min lilla AEG fjutt är trots en kort axel inte glapp alls.
 
skalman1 skrev:
kanske det, men när ett 10cm långt borr gick att vicka ca 5mm så blev det irriterande. Glappet fanns ju inte mellan axel och bussning, utan mellan plasthuset och bussningen.
Intressant dock att min lilla AEG fjutt är trots en kort axel inte glapp alls.
Helt klart är det så.. Men som sagt har jag inte hittat något demoex som inte glappat även om det ibland är svårt att hitta direkt.. Bara i vissa lägen de glappar...
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.