3 203 läst ·
9 svar
3k läst
9 svar
Köpa verktyg på plats i USA
Medlem
· Västragötalandslän
· 151 inlägg
Hej!
Vilka verktyg är prisvärda att köpa i USA? Och då tänker jag inte på några elverktyg utan mer åt hylsnyckelsatser och liknande!
Om ni har några bra tipps på verktyg eller märken som jag ska kolla efter så berätta gärna.
Om ni vet någon bra verktygsaffär i Atlanta så skriv
mvh Alexandersson_1
Vilka verktyg är prisvärda att köpa i USA? Och då tänker jag inte på några elverktyg utan mer åt hylsnyckelsatser och liknande!
Om ni har några bra tipps på verktyg eller märken som jag ska kolla efter så berätta gärna.
Om ni vet någon bra verktygsaffär i Atlanta så skriv
mvh Alexandersson_1
Om du inte har gott om bultar med tum-storlek hemma, så skulle jag låta bli hylsnycklar, blocknycklar och liknande. De fungerar i princip bara som muttersvarvare i europa.
Batteridrivna verktyg däremot, där kan du spara pengar...
Batteridrivna verktyg däremot, där kan du spara pengar...
Homedepot och Lowes brukar vara säkra kort och finns i alla större städer. Köpte själv ett combo-kit från Milwaukee för ett par besök sedan. M18 skruvdragare, cirkelsåg, tigersåg, lampa, väska och 2 batterier (18V Li) för $375. Toknöjd.
Medlem
· Västragötalandslän
· 151 inlägg
Dom måste väll ändå ha nyckel- och hylssatser i mm eller är det lika ovanligt som tum är här i Sverige??
Ja dom måste ju meka andra bilar än amerikanska, så mm borde väl inte vara så svårt att få tag på. Annars är ju tryckluft och batteridrivet strålande.
Sears har en hel del verktyg också (om inte Homedepot finns).
Sears har en hel del verktyg också (om inte Homedepot finns).
Det skiljer ganska mycket i sortering mellan olika Home Depot butiker. De riktigt stora har mycket bättre sortering än de lite mindre (vilka fortfarande är enorma). Det kan löna sig att kolla lite på nätet innan man drar iväg, ofta finns det flera butiker att välja på inom 20-30 minuters bilresa kring storstäderna.agehall skrev:
Själv har jag köpt åtskilliga med DeWalt 18 V maskiner, tryckluftsverktyg, allehanda småverktyg och tittar just nu på laserinstrument.
För den som skall ta hem prylarna i resväskan blir det tyvärr en del begränsningar vad gäller vikt och storlek (långpass är annars kanonbilliga..
PS: Ett litet tips på flygplatsen..
Man vill ju gärna låsa den tunga väskan fullproppad med verktyg så att den inte öppnar sig själv eller blir öppnad av någon klåfingrig individ..
Tyvärr är det så att om man har "konstiga" saker i väskan som syns på röntgen så bryter TSA upp låset och sedan är det ganska kört. Be därför vid incheckningen att själv få ta väskan till security screening och vänta där med nyckeln i hand medan dom kör den genom maskinen.
Man får inte ta med elverktyg etc i handbagaget.
Redigerat:
Medlem
· Värmlands län
· 2 899 inlägg
Hur är det med tillåten lastvikt på USA nu, är det 60kg eller?
Klicka här för att svara