Vilken ska jag köpa? Jag väljer mellan två. En AEG och en Bosch gröna. De kostar lika. Nån som vet nåt?

Enligt mina erfarenheter så är AEG:s produkter otroligt mycket bättre än det gröna skräpet.

mvh :)

Generellt är inte grön Bosch dålig

Men innan TS börjar prata märken och modeller. Se till att den har klyvkniv.

skalman1 skrev:
Enligt mina erfarenheter så är AEG:s produkter otroligt mycket bättre än det gröna skräpet.

mvh :)
Grønn Bosch er ikke det beste som finnes. Men å kalle det skrap er å dra det litt langt. Til hjemmebruk har de mye gode produkter.

Har du noen link til modellene du skal velge mellom?

Generellt tycker jag AEG är betydligt bättre än gröna Bosch. Jag har en gammal AEG-cirkel med 55mm sågdjup och 1050W som jag plågade i många år tills den voltade nerför taket och bottenplattan blev skev. Den ersattes då med en Hitachis vanliga 55mm-såg, men den har också skev bottenplatta nu, så de måste fixas båda två.

Svårt att säga, men det är inte fel med två cirkelsågar. En rejät tung och otyplig rackare med stort sågdjup (Elu). Men den hatar du efter ett tag och vill ha en Hitatchi som är supersmidig men som inte sågar så djupt.
Köp den du behöver först till det jobb du ska göer, men räkna med att den andra kommer så småningom.

Logiman skrev:
Grønn Bosch er ikke det beste som finnes. Men å kalle det skrap er å dra det litt langt. Til hjemmebruk har de mye gode produkter.

Har du noen link til modellene du skal velge mellom?
Jo skräp var väl en överdrift, men dom gröna bosch produkter som jag har haft har inte ens funkat till småprojekt, så dom blir ju dyrare än det mesta eftersom man ändå sedan får köpa något annat som funkar.
:S

Jag har en större cirkelsåg, en blå Bosch, som klarar 55mm. Modellbeteckning 54 någonting

Men den är nästan för tung. Jag skulle gärna ha en modell mindre som är lättare. Tänk dig noga för och känn på vikten.

Drömmen är väl en Hitachi C6UB2 och en C9UB2 55/85mm sågdjup.
En dag, en dag.

Tack för tipsen!

Det blev blå Bosch på Jula och på rea. Redan mkt nöjd!

Det låter bra. Jag hoppas att du fick en modell med klyvkniv?

Japp, klyvkniv och vikt, förutom priset, fick avgöra.

Så genialt enkel styrskenan i youtube-filmen var :)

Köpte, mest på nyfiket kul den styrskena som Jula har...OMG, vilken dynga!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.