Köpte en DeWalt DC722 för 14 månader sen för ett hustillbygge. Jag har varit nöjd med den och hade den på gratis service. Nu höll jag på med att skruva fast smygar i fönstrena (inga tunga grejer direkt) då den helt plötsligt stannade och började ryka rejält (precis nyladdat batteri).

Lite besviken att den inte höll längre trots att jag kört grymt mycket med den (dygnet runt på semestern kändes det som. :) )

Är det lönt att lämna in på reparation tror ni? Nåt har ju brunnit därinne så det luktar både bränt och dyrt.

Redigerat:
eldade upp motorn på en makita 6270 för något år sen. Det kostade 350+moms att byta med arbete. Helt klart värt att laga tycker jag...

Det låter ju överkomligt. Då ska jag hälsa på ett service-ställe.

Om man tar 350 inkl arbete för byte av viktigaste komponenten i en toppmaskin inser man överpriserna i butik ;-)

H
Konstigt, för det brukar vara reservdelar som man vill tjäna pengarna på. Köpte nytt skall till min 12 voltare, kostade 100 kronor och då var frakten på 50.

Bytte motor i min hitachi sticksåg efter att den brunnit, har för mig att det gick på 475 inkl arbete. Är lite osäker på om det var inkl exkl moms. Men ändå helt ok med tanke på vad en ny kostar.

Servicestället bedömde kostnaden till 700:-. Knappt värt då man verkar kunna få en ny (utan batterier etc) för några hundra till på Tradera.

pa.albinsson skrev:
Servicestället bedömde kostnaden till 700:-. Knappt värt då man verkar kunna få en ny (utan batterier etc) för några hundra till på Tradera.
Hur kan det vara möjligt??? Är det inte 2 års konsumentskydd? Annat om du är egen...

Det är 3 år till och med har jag fått förklarat för mig. Så jag ska försöka prata med dem på stället jag köpte den. (När jag ringde så förklarade de att det var ett års garanti.)

Garanti lämnar tillverkaren. Resten säljaren. Annars ring din konsumentsekreterare.
De kan det. Sitter oftast på kommunens nummer.

Det gick bra att få den fixad på garantin. Det var tydligen strömbrytaren som gått sönder.

pa.albinsson skrev:
Det gick bra att få den fixad på garantin. Det var tydligen strömbrytaren som gått sönder.
d^_^b

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.