XL Bygg har erbjudande på denna maskin. 1595:- vilket är nästan halva priset. Är det något skumt med detta?
Jag blir lite osäker på om det är helt rätt i annonsen. Dragaren ser för det första ut som en GSR och inte GSB.
Jag blir lite osäker på om det är helt rätt i annonsen. Dragaren ser för det första ut som en GSR och inte GSB.
Jag köpte den häromdagen, helt OK maskin, mycket lättare än min 18v makita dragare
Smalare handtag och bra chuck,
L-boxxen ingår inte utan endast ett inlägg som gör att den passar i l-boxxen
Batterierna är små men håller förvånansvärt länge i alla fall när man kör trallskruv, det är det enda jag hunnit med.
Enda negativa är att den känns lite långsammare än min makita och har nån form av fördröjning på avtryckaren som inte makitan har, men det är en vanesak då min kollega som kört hitachi senaste tiden inte märkte det
Kort sagt, med tanke på att den kostar som en grön bosch eller strax mer än en black and decker såcmåste jag faktiskt säga KÖP!
Smalare handtag och bra chuck,
L-boxxen ingår inte utan endast ett inlägg som gör att den passar i l-boxxen
Batterierna är små men håller förvånansvärt länge i alla fall när man kör trallskruv, det är det enda jag hunnit med.
Enda negativa är att den känns lite långsammare än min makita och har nån form av fördröjning på avtryckaren som inte makitan har, men det är en vanesak då min kollega som kört hitachi senaste tiden inte märkte det
Kort sagt, med tanke på att den kostar som en grön bosch eller strax mer än en black and decker såcmåste jag faktiskt säga KÖP!
Produkter som diskuteras: "trallskruv"
Trallskruv
Trallskruvar är en typ av träskruvar som är utformade för att tåla tuffa väderförhållanden och ofta tillverkas av rostfritt stål eller annat väderbeständigt material. Dessa skruvar är särskilt lämpliga för utomhusbruk, till exempel
Läs mer
Tack för det snabba svaret, kirderf83... 10 minuter inte dåligt!
Fördröjning? Låter riktigt irriterande faktiskt, men man kanske vänjer sig vid det. Blir nog ett köp ändå! Efter som L-boxxen inte ingick, är det någon här som vet vart man kan köpa dessa? och ungefärlig kostnad? Min gamla maskin fick en spricka i chassit och motorn stinker bränt, så jag tänkte skydda den nya lite bättre!
Fördröjning? Låter riktigt irriterande faktiskt, men man kanske vänjer sig vid det. Blir nog ett köp ändå! Efter som L-boxxen inte ingick, är det någon här som vet vart man kan köpa dessa? och ungefärlig kostnad? Min gamla maskin fick en spricka i chassit och motorn stinker bränt, så jag tänkte skydda den nya lite bättre!
Fördröjningen märks mest om man använder olika maskiner, kör man boschen hela tiden så vänjer man sig ju och tänker inte på det. 
L-boxx Nr2 kan du köpa i Tyskland:
http://viewitem.eim.ebay.se/Bosch-Tragekasten-LBOXX-136--Gr-2/120572403678/item
L-boxx Nr2 kan du köpa i Tyskland:
http://viewitem.eim.ebay.se/Bosch-Tragekasten-LBOXX-136--Gr-2/120572403678/item
Jag köpte en från England innan årskiftet och har haft som enda skruvdragare genom helrenovering av hus, är sjukt nöjd. Inga problem med batterier, riktigt stark maskin med låg vikt. Fördröjning har jag inte ens tänkt på... Betalade då 1500 med två batterier och L-boxx. Trodde jag hade bränt den första veckan då jag körde hålborr i bänkskivor för rörgenomföring, bara rök om den, men icke, ut i kylan så har den bara tuffat på...
Redigerat:
Hur fungerade det att beställa från England? Har sett på toolstop att det bara är en bråkdel av det svenska priset. Vågar man beställa från dem?
edit:
Glömde kanske den viktigaste frågan.. Hur fungerar det med laddarn? måste man ha en adapter för anslutning till 230v ?
edit:
Glömde kanske den viktigaste frågan.. Hur fungerar det med laddarn? måste man ha en adapter för anslutning till 230v ?
Redigerat:
Fungerade perfekt, köpte just på Toolstop. Hade en adapter innan från Clas Ohlsson, annars är det bara att byta själva kontakten. Det säljs både 110V och 240V maskiner i England.Skogiz skrev:
Har du sett några batterimaskiner med 110V laddare i UK? Mig veterligen är det bara en del nätanslutna maskiner som finns i både 240V och 110V utförande, men jag kan ha fel...kysan skrev:
Dom flesta laddare brukar klara både 110V och 230V, så det är nog inte ett problem med det. Med direktanslutna maskiner måste man (i de flesta fall) ha olika motorer beroende på 230 eller 110V så därför specificeras det vilken spänning som gäller.
Inte alltid, finns flera trådar om modifiering av US-köpta laddare. Utan att veta säkert verkar tillverkarna av elverktyg sälja laddare just för den aktuella marknaden till skillnad från t.ex. laptop, rakapparat m.m. som är ofta ställbara mellan 110-240V då det förmodligen är tänkt att det ska kunnas användas i resande fot.