Gick o köpte mig ett släp härom veckan.
Nu håller jag på att gå igenom den för att besiktiga.

Det som säljaren berättade var att "fjädermagasinet" var sönderrostat, JA det var det verkligen. Men vad gör den, sitter det en fjäder i den?
http://www.valeryd.se/search_art_re...Id=&seBenamning=fj%E4dermagasin&txtArtikelnr=
sen artikel:2161310, den ska passa på mitt släp.

En annan fråga:
Hur mycket lagerfett ska i hjullagren?
överallt står det lagom :-) Hur mycket är lagom?

tack på förhand!
 
Gissar att fjädermagasinet utjämnar mellan bromsbackarna och bromsspaken som har en gasfjäder på sig.
Dvs ser till att max utslag på spaken endast är lagom med kraft på bromssystemet.

Ang lagerfett har jag brukat fylla lagret tills det är fullt utan att det häller över.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.