Har köpt en stiga estate åkklippare, det händer ingenting när jag vrider på nyckeln, om jag slår på tändningen och kortsluter mellan kontakterna på solenoiden så startar den och det är bara att åka ut och klippa. Nu undrar jag, är det solenoiden som det är fel på?
Det klickar i relälådan när jag vrider på nyckeln, hittar ingenstans där det sitter några säkringar heller, finns det några? Var? Om det vore fel på någon säkerhetsbrytare så skulle den väl inte starta alls?
Tacksam för svar.
Mvh Lars
 
masen_54 skrev:
Har köpt en stiga estate åkklippare, det händer ingenting när jag vrider på nyckeln, om jag slår på tändningen och kortsluter mellan kontakterna på solenoiden så startar den och det är bara att åka ut och klippa. Nu undrar jag, är det solenoiden som det är fel på?
Det klickar i relälådan när jag vrider på nyckeln, hittar ingenstans där det sitter några säkringar heller, finns det några? Var? Om det vore fel på någon säkerhetsbrytare så skulle den väl inte starta alls?
Tacksam för svar.
Mvh Lars
Ställ frågan i det här delforumet istället: http://www.byggahus.se/forum/traedgardsmaskiner/
Där får du nog flest och förhoppningsvis bäst svar. :)
 
ok, tack så mycket.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.