Hej,

Har varit jättenöjd med skruvdragaren till för någon vecka sedan...

Problemet är att båda batteriet inte riktigt "trycks in" vilket får till följd att maskinen inte funkar. Det lilla "ficklampsljuset" lyser men skruva vill den inte. När jag trycker in batterier så funkar den men det är ju lite opraktiskt. Har testat att tejpa fast batteriet men det känns ju inte som en långsiktig lösning.

Eftersom det är båda batterierna misstänker jag att det är maskinen. Kan inte minnas att det hänt något speciellt (att jag tappat den eller liknande).

Så, finns det någon som vet vad jag kan göra eller är det bara att köpa ny?

Tack på förhand

//Jocke
 
Jocke L skrev:
Hej,

Har varit jättenöjd med skruvdragaren till för någon vecka sedan...

Problemet är att båda batteriet inte riktigt "trycks in" vilket får till följd att maskinen inte funkar. Det lilla "ficklampsljuset" lyser men skruva vill den inte. När jag trycker in batterier så funkar den men det är ju lite opraktiskt. Har testat att tejpa fast batteriet men det känns ju inte som en långsiktig lösning.

Eftersom det är båda batterierna misstänker jag att det är maskinen. Kan inte minnas att det hänt något speciellt (att jag tappat den eller liknande).

Så, finns det någon som vet vad jag kan göra eller är det bara att köpa ny?

Tack på förhand

//Jocke
Det kan vara skruvdragaren. Men den andra saken som är gemensam för båda batterierna är laddaren. Jag har varit med om en gammal laddare som gick sönder och överhettade batterierna så att plasten smälte lite.

--- Mats ---
 
Tack för tipset! Dock hittar jag inget fel på batterierna. De ser ut som de borde göra.

//Jocke
 
Har du kollat där batteriet skall sitta i skruvdragaren?

Så att det inte är någon skadad plast på batteri eller skruvdragare, eller att det ligger någon skit ivägen?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.