3 226 läst ·
8 svar
3k läst
8 svar
Inköp 8mm frässtål
Och saxar vi vidare hittar vi: "Theofils vänder sig till företag och servar inte privatpersoner. Hobbysnickare med intresse av snickerimaskiner tillhör dock undantaget."woodrat skrev:
Lite svårtytt minst sagt :S
Men vill man köpa frässtål borde det väl finnas ett visst "intresse av snickerimaskiner", så det kanske funkar ändå.
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 205 inlägg
Theofils i GBG säljer i alla fall till privatpersoner. Inte läge att stå och tjafsa om priser och liknande. Snarare ett hämtlager.
Ovanstående text kunde jag inte hitta på Theofils hemsida, däremot denna:
"Vi har ingen försäljning till privatpersoner via e-handeln eller telefon utan hänvisar till våra fysiska butiker"
Hursomhelst så har jag alltid blivit trevligt bemött i Theofils Malmö butik även om jag helt uppenbart varit där som privatperson. Naturligtvis beror det lite på vem man pratar med också. När jag träffar på "rätt" person så är det inga problem att ha en lång diskussion om maskiner mm även om det varit uppenbart att jag inte skulle köpa annat än lite skruv. Just Cobolt frässtål har jag också handlat där några gånger.
"Vi har ingen försäljning till privatpersoner via e-handeln eller telefon utan hänvisar till våra fysiska butiker"
Hursomhelst så har jag alltid blivit trevligt bemött i Theofils Malmö butik även om jag helt uppenbart varit där som privatperson. Naturligtvis beror det lite på vem man pratar med också. När jag träffar på "rätt" person så är det inga problem att ha en lång diskussion om maskiner mm även om det varit uppenbart att jag inte skulle köpa annat än lite skruv. Just Cobolt frässtål har jag också handlat där några gånger.
Det tråkiga med just 8mm frässtål är att tillgången utomlands är lite sisådär. Tänker främst på England och USA. Tycker att Cobolt hos Theofils är för dyrt. Det är fina stål men Theofils tar bra betalt. Dieter Schmid har rätt fina stål till skapliga priser.
På "kundregistreringssidan", lite svårtytt som sagt.jac skrev:
Handlade ett avrundningfrässtål hos Sernbrants häromdagen. Jag tjaffsar aldrig om priser utan nöjer mig med det som jag tror är bäst. Säljaren där, som är en trevlig prick, lade ett CMT stål i min hand och sade att de var snäppet bättre än Cobolt. De hade testat sa han. Priset blev ca 20 % billigare.
///j
///j
Redigerat:
Klicka här för att svara