7 192 läst ·
10 svar
7k läst
10 svar
AEG Sänksåg?
P
pleqtiz
Verktygstokig
· Västernorrland
· 1 776 inlägg
pleqtiz
Verktygstokig
- Västernorrland
- 1 776 inlägg
Såg att jag fått hem nya numret av tidningen Gör det själv och uppmärksammade att dom hade en notis om AEGs nya sänksåg,, hör och häpna den heter.. Trumvirvel!!!!
TS 55 E,
trodde de va skriv fel men ikke.
http://www.toolstop.co.uk/a.e.g.-power-tools-4935419290-ts55e-plunge-saw-1500w-240v-p20266
får företag sno andras maskin namn på liknande prudukt hur som helst eller hur funkar detta? tycker det är lite dåligt stil av AEG att göra såhär.. men det är bara för att jag har svurit den svart gröna eden :blushing:
men om vi bortser från namnet.. är det någon som provat den?
TS 55 E,
trodde de va skriv fel men ikke.
http://www.toolstop.co.uk/a.e.g.-power-tools-4935419290-ts55e-plunge-saw-1500w-240v-p20266
får företag sno andras maskin namn på liknande prudukt hur som helst eller hur funkar detta? tycker det är lite dåligt stil av AEG att göra såhär.. men det är bara för att jag har svurit den svart gröna eden :blushing:
men om vi bortser från namnet.. är det någon som provat den?
Finns nog snart på ett Bauhaus nära dig, typ *S*
/Kent
/Kent
55 är väl sågdjupet, och festool har kanske missat att skydda beteckningen. Men det innebär ju inte att dom inte stämmer aeg, liknande saker har ju hänt förr....
denna verkar ju, av priset att döma, hålla lite högre kvalite än scheppach. Ska bli spännande att se framöver.
denna verkar ju, av priset att döma, hålla lite högre kvalite än scheppach. Ska bli spännande att se framöver.
Det är väl på samma tema som aeg:s cirkelsågar, t.ex KS (kreissägen) 55 (sågdjup), var namnet ledigt så passade det väl bra antar jag.
Förresten finns väl inte festools som ts55e, utan dom heter väl eq eller liknande då va?
Med tanke på hur bra cirleksågen är så borde väl sänksågen vara rätt bra också kanske om dom fått till skenorna bra.
Förresten finns väl inte festools som ts55e, utan dom heter väl eq eller liknande då va?
Med tanke på hur bra cirleksågen är så borde väl sänksågen vara rätt bra också kanske om dom fått till skenorna bra.
Redigerat:
Och manualen till sågen i PDF (8mb)
http://www.aeg-pt.com/Internet%5CAEG_PT.NSF/2003xOMAllGB/9625C2335D125C5DC125791300341CD7/$FILE/425206-TS55E.pdf
Verkar kunna vara något. Har t.ex. klyvkniv, vilket Bosch missat.
edit:
Länken blev lite märklig.Fungerar det ite att klistra in i addressfältet så hittar ni länken här annars.
http://www.aeg-pt.com/internet/AEG_PT.NSF/frmServiceOMAEG?ReadForm
http://www.aeg-pt.com/Internet%5CAEG_PT.NSF/2003xOMAllGB/9625C2335D125C5DC125791300341CD7/$FILE/425206-TS55E.pdf
Verkar kunna vara något. Har t.ex. klyvkniv, vilket Bosch missat.
edit:
Länken blev lite märklig.Fungerar det ite att klistra in i addressfältet så hittar ni länken här annars.
http://www.aeg-pt.com/internet/AEG_PT.NSF/frmServiceOMAEG?ReadForm
Redigerat:
Eftersom de är bra på att tillverka cirkelsågar kan de säkert tillverka bra sänksågar. Det borde man kunna förvänta sig av dem.BjörnBygg skrev:
P
pleqtiz
Verktygstokig
· Västernorrland
· 1 776 inlägg
pleqtiz
Verktygstokig
- Västernorrland
- 1 776 inlägg
FFX verkar ha ett riktigt bra pris på denna såg! dock utan skena men med tanke på priset så...
http://www.ffx.co.uk/tools/product/4002395133130 aeg ts55e 240v plunge mitre saw 1500w
står att den funkar med olika skenor.. men vilka då?
http://www.ffx.co.uk/tools/product/4002395133130 aeg ts55e 240v plunge mitre saw 1500w
står att den funkar med olika skenor.. men vilka då?
Klicka här för att svara