P
Såg att jag fått hem nya numret av tidningen Gör det själv och uppmärksammade att dom hade en notis om AEGs nya sänksåg,, hör och häpna den heter.. Trumvirvel!!!!

TS 55 E,

trodde de va skriv fel men ikke.

http://www.toolstop.co.uk/a.e.g.-power-tools-4935419290-ts55e-plunge-saw-1500w-240v-p20266


får företag sno andras maskin namn på liknande prudukt hur som helst eller hur funkar detta? tycker det är lite dåligt stil av AEG att göra såhär.. men det är bara för att jag har svurit den svart gröna eden :blushing:


men om vi bortser från namnet.. är det någon som provat den?
 
Namnet är väl inte helt oväntat eftersom sänksåg på tyska verkar heta "Tauchsägen". :)

 
P
mycket möjligt att just TS står för "Tauchsägen", men nu måste man ju gissa sig till vilken TS 55 man menar ;)
 
Finns nog snart på ett Bauhaus nära dig, typ *S*

/Kent
 
55 är väl sågdjupet, och festool har kanske missat att skydda beteckningen. Men det innebär ju inte att dom inte stämmer aeg, liknande saker har ju hänt förr....

denna verkar ju, av priset att döma, hålla lite högre kvalite än scheppach. Ska bli spännande att se framöver.
 
Det är väl på samma tema som aeg:s cirkelsågar, t.ex KS (kreissägen) 55 (sågdjup), var namnet ledigt så passade det väl bra antar jag.

Förresten finns väl inte festools som ts55e, utan dom heter väl eq eller liknande då va?

Med tanke på hur bra cirleksågen är så borde väl sänksågen vara rätt bra också kanske om dom fått till skenorna bra.
 
Redigerat:
Mikael_L
Och manualen till sågen i PDF (8mb)
http://www.aeg-pt.com/Internet%5CAEG_PT.NSF/2003xOMAllGB/9625C2335D125C5DC125791300341CD7/$FILE/425206-TS55E.pdf

Verkar kunna vara något. Har t.ex. klyvkniv, vilket Bosch missat.


edit:
Länken blev lite märklig.Fungerar det ite att klistra in i addressfältet så hittar ni länken här annars.
http://www.aeg-pt.com/internet/AEG_PT.NSF/frmServiceOMAEG?ReadForm
 
Redigerat:
Det är väl snart bara Hitachi som saknar en sänksåg i programmet nu?
Hoppas dem släpper en snart, med tanke på hur bra deras cirkelsågar är så borde dem ju kunna få till en bra sänkis :)
 
BjörnBygg skrev:
Det är väl snart bara Hitachi som saknar en sänksåg i programmet nu?
Hoppas dem släpper en snart, med tanke på hur bra deras cirkelsågar är så borde dem ju kunna få till en bra sänkis :)
Eftersom de är bra på att tillverka cirkelsågar kan de säkert tillverka bra sänksågar. Det borde man kunna förvänta sig av dem.
 
andersmc skrev:
Eftersom de är bra på att tillverka cirkelsågar kan de säkert tillverka bra sänksågar. Det borde man kunna förvänta sig av dem.
Det har de haft ganska länge, dock inte under Hitachi´s namn utan under syskonbolaget Niko.
Bara att söka på Niko DS1600.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.