Missade att göra rent cementblandaren ordentligt i våras, och jag vill få bort resterna i den nu.
Är det någon som har tips på effektivt sätt att göra det på?
Hammare och stämjärn eller...

hammare på utsidan :-)

Gummislägga på utsidan och lite bläster på insidan. =)

Har du tillgång till gas brukar värme fungera.

Släng i, typ en spann, singel (eller något grövre <30mm) o vatten o kör igång! Funkat klockrent för mig!

M
Nackdelen med att banka på utsidan är att blandaren blir bucklig och att färglagret skadas vilket leder till rost, men det funkar bra till att få bort bruket.

Är det inte så mycket som stelnat kan man hälla i en hink vatten + några skyfflar med singel eller grövre stenkross och låta blandarn gå i några timmar. Låter fördj--ligt men det blir rensat till slut.

Edit: Touché BeGe

Redigerat av moderator:
Grov singel och saltsyra så går det fort.

Mythbusters på discovery channel skulle väl gra rent en cementblandare i nåt avsnitt fast en sådan där stor lastbil. Kika vad de hitta på ;)

• Gilla
Darth Peter
  • Laddar…
katten12 skrev:
Mythbusters på discovery channel skulle väl gra rent en cementblandare i nåt avsnitt fast en sådan där stor lastbil. Kika vad de hitta på ;)
Det var det jag länkade till :-)

PAF skrev:
Det var det jag länkade till :-)
Ah kollade inte länken :P

• Gilla
PAF
  • Laddar…
Helioz skrev:
Grov singel och saltsyra så går det fort.
Saltsyra!? Då tar du inte bara bort cementen, du tar bort själva blandaren?

En bekant lärde mig att slänga in lite stenar i storlek som en tennisboll eller grus och låta den stå och gå.

Detta i kombination med en hammare på utsidan gör under.

Tack för alla tips!
Ska testa med vatten i kombination med grus. OCH banka med gummiklubba utanpå. Kommer få Polarpris för bästa musik i nejden :)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.