Bernieberg
Bernieberg: Rotationsriktningen är väl som den är för att klingan ska dra maskinen mot arbetsstycket istället för att vilja lyfta. Har aldrig sett omvänd riktning som du beskriver men har å andra sidan inte haft så gamla maskiner i min ägo. Tycker det låter otäckt med risk för att maskinen plötsligt ger sig iväg. Har man problem med urslag på uppsidan får man använda en skena med
2 svar · 6,1k läst
N
Niklas807: Denna kan ju vara intressant om den släpps i Sverige. https://global.rakuten.com/en/store/yamamura/item/sk504gpz/
57 svar · 27,9k läst
·
HogeN
HogeN: vad jag förstått av alla batteritrådar man har läst så helst +17 temp och full laddade.. för dom laddar ursig själv lite hela tiden men sunt bondförnuft säger ju absoulte inte tomma där det är bara nån +grad ^_^
8 svar · 7,4k läst
L
logic: De driver även powertools.nu. Pratade precis med Makita och de tipsade om att Maskingrossisten inte köper maskiner direkt därifrån utan skuggimporterar. Detsamma gäller tydligen för deras Milwaukeesortiment. Vet inte hur det blir med garantireparationer etc. Med tanke på att de är helt nystartade och de styrelsen har konkurser i bagaget så hade jag valt att betala i efterskott om jag
5 svar · 4,3k läst
Lime113
Lime113: Björn Melander har kört på parf (länk till Björn).
8 svar · 6,7k läst
·
nanowire
nanowire: [citat] Tack, men den fick gå på tradera då i september :)
19 svar · 29,4k läst
L
lavender: [citat] Hej Dan, Säljer du fortfarande Woodrat - är ute efter ngt. "multifunktionellt" för handöverfräsen (Festool 1010) till min pyttelilla hobbyverkstad och den verkar klart intressant. Med vänlig hälsning, Tommy
6 svar · 4,3k läst
Lime113
Lime113: OT: Jag ser att många har sina (mindre) hyvlar på någon form av kabinettskåp. Idag har jag en Luna Proofy-historia som står på stålben bredare än maskinens bas. 1) Är denna extra bredd kritisk för att det inte ska tippa när man hyvlar? 2) Jag går i tankar att försöka få till någon höjd med mina arbetsbänkar (läses utmatningsbord). a) Är detta en sund tanke eller bara onödigt?
10 svar · 5,4k läst
·
S
sinuslinus: [bild] [citat] Så här ser den ut.
12 svar · 8,4k läst
·
K
karlmb: [citat] Jag hade samma problem med min Scheppach, fick en ny hos Jula. Intressant att det även kan drabba proffsmärken.
10 svar · 2,8k läst
·
devizion
devizion: [citat] Jag undrar vad du sökte på för att få upp denna tråd ;)
41 svar · 9,9k läst
·
fgo
fgo: Vilken solskenshistoria det blev till slut. Kul med återrapportering också
8 svar · 1,7k läst
·
B
Bo Ågren: Hej! Fick se det här nu antar att allt är sålt men frågar i alla fall. Det jag är intresserad av är stämjärn och skölpar. Bo Ågren Ejdervägen 8 Kolmården bosse.agren.4910@gmail.com
2 svar · 8,8k läst
·
Daniel_N
Daniel_N: Yepp, det är snabbt gjort att slipa en flat yta. Men jag använder gärna Festools borr ändå, de är bra sett till priset tycker jag. Iofs har dormer en del ännu bättre borr med TiN (och någon annan) beläggning på.
2 svar · 1,5k läst
S
SnickareHobb: Testade med konstruktionslim. Verkar funka. Ramlar inte isär av sig själv i alla fall.
8 svar · 4,5k läst
·
smilingcopycat
smilingcopycat: Ja polygriper kan man ju inte få för många av....köp bara, köp.... [bild]
17 svar · 5,8k läst
·
E
epw: [citat] Ja det är det jag är inne på. Tänkte om det är någon annan som kan bekräfta detta? Det borde ju finnas en uppsjö av Festoolnördar här på BH.
5 svar · 1,8k läst
·
P
Peter_K: Beställde en 110 skena på proffsmagasinet för 629:- inkl. frakt. Bra pris tror jag då de hade någon kampanj nu. 110 blir nog bra om man ska ta av 90 skivor på höjden och tillsammans med 160 skena blir det ju bra på en 250 skiva.
134 svar · 37,0k läst
·
D
dokimazooo: [citat] Roligt att få lite input på boschs sänk. Är lite nojjig för avsaknaden av klyvkniv bara. Ja, batteri känns som framtiden. Bor i lght o har snöat in på snickeri liksom, så tänkte bunkra batteridrivna grejer o sen köra på nåt avsides ställe
8 svar · 6,4k läst
G
GiftfrittKvastskaft: IKEA Fixa kanske kan vara något? Färdiga verktygslådor och allt från måttband till borrskruvdragare. En skruvdragare för 89 kr är ju billigare än toys'r'us... http://www.ikea.com/se/sv/catalog/categories/series/12562/
40 svar · 35,9k läst
·
F
FRS05: [citat] Ja, så kan det nog vara. Min blåtand är otroligt bra och där har jag täckning ca 40meter från där telefonen ligger.
15 svar · 5,4k läst
Bowman
Bowman: Ja den är väldigt bra, stenar kan man köpa lite var som helst. Men tex ”fällkniven” har ett dubbelsidigt bryne som funkar bra. Annars eBay har massor.
7 svar · 6,0k läst
·
norrbottenssnickaren
norrbottenssnickaren: [citat] Det är så himla underligt hur du kan ha blivit svartlistad. Finland måste vara ett riktigt mafiosoland. I malmfälten hade man gladeligen anställt ngn som rakryggat stod upp för sig själv som en stolt människa och drog buset inför rätta. Hur får du småjobb utan heta arbeten? Borde inte kraven vara samma?
45 svar · 9,5k läst
F
Fluxor: Jag har en Luna-brandad såg vid namn Proofy som är på pricken lik Duab-sågen. Den är ok, men har några brister. Har inte använt den speciellt mycket, men stör mig på att anhållet inte är 100% 90°. Kanske går att justera. Sen är vredet för vinkling av klingan segt som sjutton. Men helt klart de 4000:- jag gav för den... Kan ni lägga 14000:- så tror jag en begagnad Hammer eller
3 svar · 5,5k läst
F
Finndjävel: Har också en Metabo 254. Mest såg för pengarna av de sågar jag har använt.
2 svar · 2,8k läst
K
Keld: Är det med ställbar hastighet? För då kan det vara elektroniken som har lämnat in. Min Hugin går numera endast på fullt blås, efter jag kopplade förbi en trasig triac?
2 svar · 1,0k läst
P
patrik19836: Knappast aktuellt svar men om någon annan trillar i i tråden och råkar leta efter samma sak, så finns en borrmall 32mm från Wolfcraft. "Wolfcraft 4650000" på Hornbach för typ runt 500kr.
22 svar · 6,3k läst
·
L
Liteavvarje: Då är det ensamTV du har låst in och är bara för dig :):) rätt bra om det är många i familjen med att ha egen TV :)
25 svar · 5,3k läst
·
Daniel_N
Daniel_N: [citat] Ja, de fyller överraskande jämnt! Tunga spån längst bort och damm närmast fläkten, men ändå mkt jämnare än jag trodde.
100 svar · 18,8k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.