E
Hej!

Har precis råkat köpt en Festool kapex 120 och håller på att smörja upp den och snygga till den lite innan användning. Jag upplever att den återfjädrar dåligt och undrar om detta går att justera?.

Fick även med med anhåll mm liknande detta fast utan mtf bord. Nu undrar jag hur man ansluter denna benställning till sågen? Är det crownstop (Festool 494369) som gäller eller finns det någon annan fiffig lösning?

Redigerat:
E
Bild på ställningen

• Kap- och gersåg monterad på en portabel arbetsställning med utdragbara stödarmar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Utan att veta så gissar jag att de där vingarna kräver ”crown stop” som du är inne på. De nyare vingarna har däremot en egen V-spårprofil som fäster dem i sågen.

Det låter som att något kan vara fel. Kontakta återförsäljaren så kan du få hembesök av Festooltekniker, alternativt att Festool hämtar in maskinen och undersöker den.

Lycka till!

E
L logic skrev:
Det låter som att något kan vara fel. Kontakta återförsäljaren så kan du få hembesök av Festooltekniker, alternativt att Festool hämtar in maskinen och undersöker den.

Lycka till!
Ringde till Festool idag och det var ganska vanligt att fjädern blev fylld med skit och spån och därmed seg. Han rekommenderade att blåsa rent fjädern och smörja med 5-56 och nu funkar det som det ska.

E
B badtastex skrev:
Utan att veta så gissar jag att de där vingarna kräver ”crown stop” som du är inne på. De nyare vingarna har däremot en egen V-spårprofil som fäster dem i sågen.
Ja det är det jag är inne på. Tänkte om det är någon annan som kan bekräfta detta? Det borde ju finnas en uppsjö av Festoolnördar här på BH.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.