18 787 läst ·
100 svar
19k läst
100 svar
Stockholmare och andra, aningen akut (Ny spånsug!)
Hej!
Jag har råkat bli med en spånsug modell större, för tillfället placerad på Östermalm i Stockholm. Lite hipp som happ råkade det bli så att jag ska upp o hämta den på fredag. Den är troligen rätt tung. Jag, Mattiasp och Mr Handyman kommer på torsdag att dela spånsugen/systemet i delar och på fredag, beräknat till ca kl 10 kommer det att bli en del lyftande upp på släp. Undrar därför om det möjligtvis finns någon lokalbefolkning som har lust att komma förbi och ge ett handtag? Vi är trevliga och skånsk/stockholms tolk finns på plats!
Efteråt blir det mat och skrönor om hur fint trä vi har i Skåne
Jag har råkat bli med en spånsug modell större, för tillfället placerad på Östermalm i Stockholm. Lite hipp som happ råkade det bli så att jag ska upp o hämta den på fredag. Den är troligen rätt tung. Jag, Mattiasp och Mr Handyman kommer på torsdag att dela spånsugen/systemet i delar och på fredag, beräknat till ca kl 10 kommer det att bli en del lyftande upp på släp. Undrar därför om det möjligtvis finns någon lokalbefolkning som har lust att komma förbi och ge ett handtag? Vi är trevliga och skånsk/stockholms tolk finns på plats!
Efteråt blir det mat och skrönor om hur fint trä vi har i Skåne
hehe, dela spånsugen blir för att få ut den ur lokalen.....men fan vet om den skulle få plats i släpet, tror den är 2,4m hög.MathiasS skrev:
Tack ändå, o blir det lördag hör jag av mig!
Jag var lite fundersam kring var du skall ställa ifrån dig ditt monsterekipage, men sen kom jag på att alla invånare på Östermalm så här års befinner sig i Troppan. Fordonen bör således befinna sig på Arlandas långtidsparkering.
Låter bra. Första gången på Östermalm så har lite dålig koll. Känner dock igen några gator från Monopolmattiasp skrev: