Nä, vill dock ha en kortare, typ 80, tänker att det kan va bra o ha vid mindre kapningar, 80+160 blir ju dessutom perfekt till skivor!
 
richardtenggren
Nja, du vill ha typ ha såglängden+2x10cm så du har styrning hela vägen ;)
 
  • Gilla
Lexington och 1 till
  • Laddar…
Herr tenggren har helt rätt, enligt mig.
Start och stopp behövs/är bra att ha utanför skivmaterialet oftast.

Har samlat på mig 2st 160 och sen en 80 skena.
 
  • Gilla
ceson och 1 till
  • Laddar…
Tänker att skenan/skenorna är flyttbara, så det löser väl sig :D
 
F
Lexington Lexington skrev:
Tänker att skenan/skenorna är flyttbara, så det löser väl sig :D
Man vill ju dra ihop dom. Skulle absolut vilja ha en extra skena till min DeWalt sänksåg. Ingen som sitter på en begagnad skena för rätt pengar?
 
Jag hade 160+80 till min bosch cirkelsåg. Det räcker inte till en 2440 mm skiva. Man får flytta skenorna och det är ett moment som Suger. Mer jobb och fulare snitt. Men jag håller med om att en 80 cm skena är mycket användbar!
Till min nuvarande sänksåg har jag 2.7 m, 1.4 m och 80 cm skena. Alla tiders.
 
  • Gilla
Lexington och 2 till
  • Laddar…
80 skenan vill jag ha och två 160 känns onödigt :D
Får väl lägga en extra 80 skena på önskelistan till dom gångerna man ska kapa skivor på längden.
 
Lexington Lexington skrev:
80 skenan vill jag ha och två 160 känns onödigt :D
Får väl lägga en extra 80 skena på önskelistan till dom gångerna man ska kapa skivor på längden.
Har din skena kommit till rätta ännu?
 
Lexington Lexington skrev:
80 skenan vill jag ha och två 160 känns onödigt :D
Får väl lägga en extra 80 skena på önskelistan till dom gångerna man ska kapa skivor på längden.
Köp en 110 cm i så fall, så får du lite mer möjlighet att variera dig och du slipper köpa ett extra (dyrt) skarvstycke.

Men mitt tips är en 3.1 m skena från svh24.de. Med en 1.6 och en 0.8 m skena så har du en fin uppsättning sen.
 
P
Fick med 2 st 160 skenor till min Bosch vilket blir lite för klumpigt så jag funderar nästan på att korta av den ena till en meter.
 
Biggie Biggie skrev:
Har din skena kommit till rätta ännu?
Jo, PM skickade ju en ny efter att posten meddelat att den första va borta, men igår visade det sig att båda kommit! Se inlägg 119
 
Lexington Lexington skrev:
Jo, PM skickade ju en ny efter att posten meddelat att den första va borta, men igår visade det sig att båda kommit! Se inlägg 119
Missade det! Du borde få behålla båda IMO!:)
 
  • Gilla
siggebo och 1 till
  • Laddar…
PM kontaktade och den extra skenan skickas tillbaka (y)
Bara hoppas att det kostat posten lite också!
 
  • Gilla
tobbbias
  • Laddar…
Jag kör också dubbla 160 och en 80 och det är en bra kombo tycker jag.
 
  • Gilla
ceson och 2 till
  • Laddar…
P
Beställde en 110 skena på proffsmagasinet för 629:- inkl. frakt. Bra pris tror jag då de hade någon kampanj nu. 110 blir nog bra om man ska ta av 90 skivor på höjden och tillsammans med 160 skena blir det ju bra på en 250 skiva.
 
  • Gilla
Alltgår
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.