nikasp nikasp skrev:
"Har prövat med en tunn uppskuren slang men det fungerade tyvärr inte" :)
På vilket sätt fungerade det inte?

Slitsen öppnar sig nog om man böjer den. För raka kanter funkar det iallafall...

L
Yttersta delen på en kabel EKK 3X2,5 eller 3X2,5 N 1XV snittad och lite värme så följer den med snällt runt och lite lim så den sitter , har fungerat för mig

• Gilla
nanowire
  • Laddar…
En annan variant är att limma på plastgenomföring med fläns / stos som kapas till rätt längd.

Vit plastgenomföring med fläns för limning, anpassningsbar längd
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Plastgenomföring med fläns/stos för limning, avskuren och klar att användas.
Skapa konto
Plastgenomföring med fläns för byggprojekt.
Skapa konto

• Gilla
nanowire
  • Laddar…
useless useless skrev:
Slitsen öppnar sig nog om man böjer den. För raka kanter funkar det iallafall...
Japp. Men möjligt att det går med annan slang än den jag provade.

Jag brukar använda "tandad kantlist" som nämnts i #8 när det inte finns någon färdig passande genomföring. Finns som metervara på elfa.

• Gilla
nanowire
  • Laddar…
Annars går det ju att tillverka en snygg muff i 3mm plyfa med 3 st hålsågar. En för övre ytterdiameter en för håldimeter och en för genomföringen.
sen limma ihop runda av på fräsbordet. En dusch med spurt spackel och lite färg så kommer det se välldigt fint ut.

Annars skulle jag tipsa om kabelgenomföring med borst. För kontorsbord...

http://gotessons.com/sv/products/kabeldiken-och-sladdhantering/kabelgenomforing/

Kabelgenomföringar och sladdhanteringslösningar för skrivbord, inklusive twist-modell och olika storlekar.
Skapa konto

• Gilla
nanowire
  • Laddar…
Det blev en temporärt permanent lösning med lite flexrör för kabeldragning som jag hade liggandes. Det kommer inte synas så jag blir den enda som lider av utseendet. Förutom er då för jag knäppte en bild också :p
Flexrör för kabeldragning monterat i mörkt utrymme, lösningen är tillfällig och inte synlig.
Skapa konto

• Gilla
bulleribock och 3 till
  • Laddar…
Finns det någon bild på hela "konstruktionen"? Du kan ju inte bara visa delar av "bänken".......

• Gilla
Liteavvarje
  • Laddar…
R roli skrev:
Finns det någon bild på hela "konstruktionen"? Du kan ju inte bara visa delar av "bänken".......
Ok, baxade precis dit den på plats :)
Min gamla 42”-tv rymdes som tur är precis på bredden.
Utsidan är sprayad med Montana Black ”Storm”.
En 42-tums TV i ett sprayat skåp med Montana Black "Storm" färg, delvis öppet och visar skärmen.
Skapa konto

• Gilla
bulleribock och 1 till
  • Laddar…
L
Då är det ensamTV du har låst in och är bara för dig :):) rätt bra om det är många i familjen med att ha egen TV :)

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.