8 720 läst ·
22 svar
9k läst
22 svar
Få loss bromsskiva Mitsubishi Outlander
I de små hålen skruvar man in små bultar/skruvar, typ m6, som gör att skivan pressas utåt ju mer man skruvar in dom.
Kan vara blindhål också och då funkar det såklart att slå loss dom
Innan du trycker tillbaka kolvarna öppnar du locket till bromsvätskebehållaren så att du inte riskerar att det blir överfullt där. Lägg en trasa runtom eller be någon hålla koll på behållaren under tiden du pressar tillbaka kolven så vätskan inte rinner ner på lacken.
Kan vara blindhål också och då funkar det såklart att slå loss dom
Innan du trycker tillbaka kolvarna öppnar du locket till bromsvätskebehållaren så att du inte riskerar att det blir överfullt där. Lägg en trasa runtom eller be någon hålla koll på behållaren under tiden du pressar tillbaka kolven så vätskan inte rinner ner på lacken.
Uppföljning: Kolven rörde sig inte ur fläcken oavsett hur mycket jag tog i med tvingen.putte22 skrev:
Jag fick köpa ett bättre begagnat på skroten.
Sen lånade jag en bromsluftare som man kopplar till kompressorn och bytte bromsvätskan i hela systemet.
Redigerat:
Vissa bromsok måste man skruva kolven samtidigt som man trycker ner den för att den ska åka ner, bland annat toyota har sån typ, riktigt jobbig sak.
Ser inte ut som att du har sån typ men tänkte att det kan vara bra att veta.
Ser inte ut som att du har sån typ men tänkte att det kan vara bra att veta.
Alla bilar med skivbromsar bak verkande på oket har det, typ 95% av bilparken.Bowser skrev:
Det är väl bara ok med handbroms. Sitter bak på VAG bilar tex.Bowser skrev:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden