mexitegel mexitegel skrev:
Måste komma till skott med detta, det finns träd som behöver fällas!

Det tar emot men det är ont om begagnade jonsereds sågar. En ny 2253wh går att hitta för strax under 6000. Jag betraktar det nästan som hål i huvudet att köpa en ny proffssåg, å andra sidan har jag inte hittat begagnade Husqvarna 550 xpg för mycket mindre än 4000 SEK heller.

Läste ett rykte på skogsforum om att jonsered ska försvinna som proffssortiment också, vet inte hur sant det är och om man ska väga in det i beslutet.

Svårt val, men begagnade 2253 verkar vara svårfångade begagnat.
Tror tyvärr att det inte är helt obefogad tanke att Jonsered är på väg att bli ett amatör-märke. Bauhaus har börjat sälja dem. :(

Annars tycker jag att HQ eller Sthil semi-pro är rätt mycket pang för pengarna och räcker långt.

• Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Du måste väl kunna låna en såg för att kapa ett tag med? Annars skulle jag inte lägga 6 lök för att kapa några träd.. då måste det vara billigare att leja nån

• Gilla
Noseone
  • Laddar…
Självklart kan jag det, men det är inte det detta handlar om. Jag ska ha en ny livskamrat för många år framöver.

Men med handen på hjärtat så är en 550 xpg det mest rimliga naturligtvis

Ny när 550xpgII har släppts så går det ju att få en ny 550xpg för under 6000, vilket jag tycker är en bra deal (givetvis färgat av att jag just köpt en).

/Andreas

• Gilla
mexitegel
  • Laddar…
N
Det kan löna sig att ringa runt till motorsågsförsäljarna i närheten och fråga om dom har något begagnat. Åtminstone häromkring så tar dom proffssågar i inbyte.

• Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Ja, jag får ta och göra det - de verkar inte lägga upp begagnatsortimentet på hemsidan eller på blocket vad jag hittat.

Hm. Det blir eventuellt lite byteshandel inom familjen så det lutar starkt åt att jag kan ta över en av pappas sågar istället. En Jonsered CS2150 eller CS2145 står till buds. De är relativt nyservade dessutom och jag vet vem som haft dem.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.