Vem har gjort plåten därKrillew skrev:
Här är eländet.. Jag blev tvungen och gå upp i en ränndal annars hamnade skorstenen för långt in i vardagsrummet. Därför blev jag tvungen och göra olika vinklar på taket på varsin sida om skorstenen därför den lilla x-tra biten.
Jag skall försöka och hålla ihop med spärrtång och sen knacka ihop bitarna.
Tänkte att jag tvättar skorstenen när jag fått på plåten o tätat så man slipper få in allt vatten.
Sen har jag gjort ett plåttak och utkastare men jag vet inte hur jag skall få det snyggt mellan tak och utkastare. Borde man fälla in en finsk utkastare här? eller har nån ett tipps på hur man skall göra.
Du menar plåten "på taket" i hörnan! Det var en plåtfirma som klippte till 2 bitar som jag fick falsa ihop på nocken.Det är problem med stora bitar om man skall bocka långt. Jag visste inte hur jag skulle göra utkastarna, dom blir ju inte så snygga underifrån. man måste ju ha en svart plåt på undersidan också "eller måla" I dag ser det lite bättre ut Jag har plåtat in framkanten. Har ingen bild just nu. Jag är ju ingen plåtis utan jag försöker lära mig och jag vill att det skall se bra ut.A A.Strandberg skrev:
Redigerat:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden