Har en Luna h31 plan och rikthyvel som jag tänkte smörja upp. Har för tillfället endast tagit av plåtkåpan på sidan och dammsugit rent alla spånrester som suttit fast.
Har en del frågor
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
*Bör man rengöra med thinner eller något annan slags sprit? (kuggstång för planhyvlingsbord, kugghjul, kedja, borden?)
Logga in
Skapa konto
*Höjd justering för planbordet går väldigt kärvt och kuggstången och kugghjulen behöver smörjas. Vilket smörjmedel ska användas, 5-56?
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
*Hur hårt ska remmarna vara spända? Just nu är remmen för frammatningen slakare än den för kuttern. (den nedersta).
* Vad kan man polera upp gjutjärnsborden med innan jag lägger på vaxelit? De är inte nedgågna eller rostiga, endast ytterst lite ytrost på något ställe. Finns det något som är relativt snällt, eller är det bara autosol som gäller? Läst att man kan ha vanlig grön köksvamp eller liknande?
*Vaxelit, är det bara att lägga på lite och sedan polera in det med polerduk?
*Någon som har bra info om modellen får ni gärna dela med er.
Det vart en hel hög frågor. Hoppas det finns bra svar, vet att det finns mycket kunskap här inne
Jag hade ju Silbgelit och det är en petroleumbaserad produkt (åtminstone verkar det så på doften) och den fäste utan problem utan efterarbete. Blev väldigt glatt.
Jag hade ju Silbgelit och det är en petroleumbaserad produkt (åtminstone verkar det så på doften) och den fäste utan problem utan efterarbete. Blev väldigt glatt.