6 533 läst ·
21 svar
7k läst
21 svar
Do's and Don'ts med bords/klyvsåg (för att undvika olyckor)
Hobbysnickare
· skaraborg
· 365 inlägg
Sen brukar de prata om att det ska vara rent runt maskinen så man inte snubblar.
Och lite bättre så kallade glajjor ifall oturen är framme. Är riktigt dålig på det där med proppar/kåpor och särskilt glasögon men tänkte bli striktare med det. Har tre läkare på sambons sida som ser fördelar med skydd och nackdelarna utan
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Jag blev bättre på att använda hörselskydd sedan jag skaffade ett par med blåtand. (Peltor ws alert xpi) underbart att kunna lyssna på ljudböcker, poddar och musik när man sysslar med högljudda aktiviteter.nikasp skrev:
Produkter som diskuteras: "hörselskydd"
Plastskylt hörselskydd Systemtext
Skylt i plast, 210 x 297 mm
101 kr inkl moms
Läs mer
De är jag sugen på men kostar ju mer än sågen. Har kollat lite på alternativ men alla billigare får kasst betyg. Sen så gillar jag inte kåpor i onödan heller, har de bara när jag kör röjsåg eller gräsklippare (med iphonelurar under). Kör annars med proppar i snöre.Dheri skrev:
Prova Isotunes, sköna, dämpar ok och ok ljud. Kostar runt tusenlappen.nikasp skrev:
Jag tror jag kör vidare med proppar och när runt min lilla Sony BT-högtalare. Är bara amatör och har inget jobb på höjd eller där jag måste springa runt mycket just nu. Var lite jobbigare när jag la tak förra sommaren.nanowire skrev:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden