Byggahus.se
Hatar att spontanköpa verktyg men idag hade nöden ingen lag, var tvungen att ha en bandslip i (prissegmentet) över billighetsmärkena på jula mfl och under blå bosch till ett projekt där jag misslyckas att planera verktygsinköpen i tid :oops:. Är normalt rätt trogen blå bosch men även min troliga användning av en bandslip motiverar inte ett inköp för 4-5000kr och det var dessutom inte lagervara hos något i närheten så det blev att titta runt.

Valet föll på en HIKOKI SB8V2 för runt 2500 som kändes rimligt gedigen på butikshyllan men direkt vid uppackning visade sig ha en skev axel alt felgjuten bakre styrrulle. Nu ska väl förvisso bandet mest pressas ner av plattan mellan rullarna men ska man inte förvänta sig någon precision?! I detta fallet känner man ju vibrationera av vobblandet ut i handtaget utan band monterat vilket jag för övrigt inte kom till då den åkte ner i kartongen igen för återlämning.

Förvisso kan väl alla tillverkare få måndagsex men första gången man nosar på en ny tillverkare och råkar ut för detta så blir man rätt skeptisk. Någon med erfarenhet av märket?

EDIT: Inser att problemet inte är så tydligt när filmen spelas upp i fullfart som det är när jag spelade in (slow motion), i fullfart syns det tydligast när rullen saktar in och stannar
 
Ser konstigt ut. Hur fungerar det med slipband monterat?

/Ulf
 
O OverAndOut skrev:
Ser konstigt ut. Hur fungerar det med slipband monterat?

/Ulf
Vobblar och vibrerar men bandet är i alla fall kvar de få sekunder jag körde med band. Min instinkt blev direkt att inte röra den mer då jag direkt när jag insåg detta återbördade den till lådan för återlämning.
 
M myrstack skrev:
Vobblar och vibrerar men bandet är i alla fall kvar de få sekunder jag körde med band. Min instinkt blev direkt att inte röra den mer då jag direkt när jag insåg detta återbördade den till lådan för återlämning.
Låter klokt. Tycker heller inte att det borde vara så.

/Ulf
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.