Skånepöjk
Hej!

jag har en festool dammsugare som fungerat till och från, känts som ”glapp” i maskinen.
Skruvade därför isär den och kikade om det var något uppenbart fel men jag kunde inte se något?
Nu startar inte ens dammsugaren längre.
Någon som har tips på vad jag kan göra eller är det bara att slänga den?

Dammsugare
Trasig
Laga

• Festool dammsugare på ett grått kakelgolv, synbar användning och smuts, delvis isärskruvad utan uppenbart fel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Festool dammsugare med avtagen slang ligger på ett grått golv, verkar använd och potentiellt trasig.
    Skapa konto
  • Festool dammsugare med sladd och slang, uppvisar tecken på användning och är delvis nedmonterad på betonggolv.
    Skapa konto
  • Festool dammsugare isärskruvad på ett kaklat golv med slang och tillbehör ihoprullade ovanpå.
    Skapa konto
Du har även testat i läget ”manuell” förutsätter jag?

Skånepöjk
Dowser4711 Dowser4711 skrev:
Du har även testat i läget ”manuell” förutsätter jag?
Ja :)

strömuttaget(På maskinen) fungerar men dammsugaren suger inte.

• Gilla
Dowser4711
  • Laddar…
Jag gissar att det är kolen som är slut. De är självbrytande så att maskinen inte förstörs när de är utslitna. Reparera är tipset.

• Gilla
screamin-daemon
  • Laddar…
Skånepöjk
mattiasp mattiasp skrev:
Jag gissar att det är kolen som är slut. De är självbrytande så att maskinen inte förstörs när de är utslitna. Reparera är tipset.
kan man göra det själv eller bör jag lämna in maskinen? Tack

Man kan göra det själv, men jag vet inte hur svårt det är. Det finns ju tillgängliga sprängskisser på nätet.

Skånepöjk
mattiasp mattiasp skrev:
Man kan göra det själv, men jag vet inte hur svårt det är. Det finns ju tillgängliga sprängskisser på nätet.
tack för hjälpen :)

Skånepöjk
Det var kabeln som var trasig. 750kr kostade en ny kabel och var lätt att byta.

• Gilla
bulleribock
  • Laddar…
Vilken kabel som helst borde funka. Slakta en förlängningskabel från biltema, eller...?

Skånepöjk
bulleribock bulleribock skrev:
Vilken kabel som helst borde funka. Slakta en förlängningskabel från biltema, eller...?
nej det är något ”special” kabel som ska räcka från ena sidan till andra sidan... tyvärr

Skånepöjk Hällvetet skrev:
nej det är något ”special” kabel som ska räcka från ena sidan till andra sidan... tyvärr
Förklara gärna med bild? :surprised:

Skånepöjk
nanowire nanowire skrev:
Förklara gärna med bild? :surprised:
orkar inte montera isär dammsugaren. Men det var så de sa på rep.
Kabeln ska kopplas in på 2 olika ställen i maskinen.
Det är ju säkert för att festool ska kunna ha bra betalt för deras ”special reservdelar”

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.