R Robert-san01 skrev:
Vad kostar frus handväska?
Hur tänker du, det blir ju en skitdyr verktygsväska att släpa runt på......

K Kane skrev:
Hur tänker du, det blir ju en skitdyr verktygsväska att släpa runt på......
Jämlikhet och jämställdhet är 2021! :)

• Gilla
Kane
  • Laddar…
T
Just nu står det mellan dessa:

Dewalt
https://www.amazon.se/Dewalt-DEW175...8&sprefix=verktygsbälte+dewalt,aps,121&sr=8-1

Makita
https://www.amazon.se/Makita-E-0517...4&sprefix=verktygsbälte+makita,aps,145&sr=8-2

Bucket Boss 55135
https://www.amazon.se/Bucket-Boss-5...8988&sprefix=bucket+boss+55135,aps,207&sr=8-1

Dewalt verktygsbälte i gult och svart med flera fickor och hängen på vit bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Makita-verktygsbälte i svart och blått med flera fack och hållare. Svart och grått verktygsbälte med flera fickor och sele.
Skapa konto

Ris? Ros?

• Gilla
Grizzlybjörnen123
  • Laddar…
Dewalt verktygsbälte med en speciell smal ficka där en speedsquare är placerad, intill ett arbetsbord.
Skapa konto

En fördel med DW är att det finns smal ficka till speedsquare

• Gilla
Tovin
  • Laddar…
Varför så stora bälten? Vad ska du bära runt på? Räcker väl med ett bälte som kan klara att bära måttband+penna+ speed square, Olfa-kniv samt ögla att hänga slagskruvdrsgaren i?

B konunge87 skrev:
Varför så stora bälten? Vad ska du bära runt på? Räcker väl med ett bälte som kan klara att bära måttband+penna+ speed square, Olfa-kniv samt ögla att hänga slagskruvdrsgaren i?
Det är ju bra grejer till en början om man vill snickra lite men frågan är väl vad man kan uträtta med dem förutom att ta lite mått, göra lite märken och dra några skruvar. Blir ju lite töntigt i mina ögon att ha ett verktygsbälte till det småplocket — det ryms ju i fickorna på ett par vanliga jeans...

Mitt hus renoveringsbehov och mina ombyggnadsplaner kräver l i t e mer än så.
//Ronnie

• Gilla
Tovin
  • Laddar…
Myrstacken
Använde verktygsbälte i max ett år när jag började som elektriker när man var runt 20 år.
Det enda det gav mig var värk i ryggen..
På företaget jag jobbar vet jag endast en kille som använder bälte..
Bättre att ha ett bar byxor eller shorts med arbetsfickor hemma där de verktygen man oftast använder redan ligger i..
Som verktygsväska använder jag en makita skruvdragarlåda som jag slängt innehållet i.
I den har jag småsaker i samt en rektangulär målarpyts i plast där handverktygen ligger i..
Och jag skulle nog vilja säga att av mina 15 kollegor på jobbet så gör nog minst 10st samma som mig..
borrmaskinen har jag satt ett gammalt gitarraxelband i så att jag har den hängandes över axeln..

Myrstacken Myrstacken skrev:
Använde verktygsbälte i max ett år när jag började som elektriker när man var runt 20 år.
Det enda det gav mig var värk i ryggen..
På företaget jag jobbar vet jag endast en kille som använder bälte..
Bättre att ha ett bar byxor eller shorts med arbetsfickor hemma där de verktygen man oftast använder redan ligger i..
Som verktygsväska använder jag en makita skruvdragarlåda som jag slängt innehållet i.
I den har jag småsaker i samt en rektangulär målarpyts i plast där handverktygen ligger i..
Och jag skulle nog vilja säga att av mina 15 kollegor på jobbet så gör nog minst 10st samma som mig..
borrmaskinen har jag satt ett gammalt gitarraxelband i så att jag har den hängandes över axeln..
Jag är inte så olik dig. En liten verktygsväska med skruvmejslar och tänger nedstoppade i och en rosa kundkorg från ICA för clips, material, skuvdragare mm.

• Gilla
Myrstacken
  • Laddar…
Myrstacken
R Robert-san01 skrev:
Jag är inte så olik dig. En liten verktygsväska med skruvmejslar och tänger nedstoppade i och en rosa kundkorg från ICA för clips, material, skuvdragare mm.
Ja den glömde jag ju givetvis..
Den klassiska kundkorgen det är vi flera som har just material i..
Önskar att att jag hade en rosa som dig. jag har en röd från hemköp :)

• Gilla
Robert-san01
  • Laddar…
Jag kör Snikki 2x dubbelfickor på ena sidan och på den andra en ficka för tumstock, penna etc. Lasermätare, Talmeter och kniv i hölster direkt på ergobälte + vanliga hängslen. Men 2/3 gånger använder jag bara snickarbyxor för smidigheten.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.