T
Någon som man rekommendera ett bra verktygsbälte? Skönt att kunna slänga på sig om man inte alltid vill ha snickarbyxorna på sig

Finns ett gäng verktygsbälten om man googlar. Svårt att välja om man inte testat alla.
Så vad rekommenderar ni?

Svart verktygsbälte fyllt med hammare och olika verktyg mot vit bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

richardtenggren
Diamondback ToolBelts får väl bra betyg, eller är de bara hypade, en sak är då säker, att de är dyra :p

Jag gillar Snikkers med hängslen, väldigt skön även tungt lastad. Men ofta tycker jag det är opraktiskt med ett stort bälte för det är lätt att fastna i där det är trångt.

Kör billigt från jula. Har sedan kryddat med stanleys större ficka som håller bättre form. Viktigast är bälteskrok där man kan hänga skruvdragare i

Försökte med ett dewalt bälte men det kändes stort och klumpigt och ovant

Vill gärna använda bälte för att slippa släpa på allt i brallorna men för mig funkade det inte

Av de jag pratat med så är snikki The one and only

• Gilla
McHolm
  • Laddar…
Jag har försökt med en uppsjö olika bälten. Tyckte väst var bättre men då ser man ut som nån mupp istället :p

• Gilla
Tovin
  • Laddar…
Jag har några. Favoriten är Makita då man "bygger" ihop de fickor man behöver. Nu är det rustat för elarbeten med mejselficka, hölster för liten skruvdragare och ficka för klammer, WAGO mm.

Har även ett Milwaukee men det köpte jag bara för att det kom med hängslen och då går det att lasta tyngre.

• Gilla
Tovin
  • Laddar…
Jag använder snickers.. Men gammelrävarna använder sig gärna av väst

• Gilla
Huzzbutt
  • Laddar…
Fristads fick bäst i test i senaste Byggnadsarbetaren

Det måste bero på vad man tänker göra. Är man elektriker eller ska man sätta gipsplattor? Själv är jag nöjd om det finns en bra pennficka på byxorna. :)

• Haha
Pysslarn
  • Laddar…
Lbrador och Festool passar mig bäst so far.

Jag är en hemmapulare och kör den kombo:

Makita varumärkes pannlampa med justerbart turkos band och svart främre del.
Skapa konto

Makita märkesverktygsbälte med flera fickor och hållare på vit bakgrund.
Skapa konto

Svart och blått verktygsbälte från Makita utan verktyg.
Skapa konto

4-siffriga belopp för ett bälte!! Betalar ni det själva, eller bjuder jobbet på det?

Hur mycket bättre än biltemas kan det vara?

nimhed nimhed skrev:
4-siffriga belopp för ett bälte!! Betalar ni det själva, eller bjuder jobbet på det?

Hur mycket bättre än biltemas kan det vara?
Vad kostar frus handväska?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.