Hej,
Jag har blå bosch 10.8v och 14.4v samt en Hitachi 18djl som brann idag när jag körde hålsåg. Har även en billig elborrmaskin för de rena borrjobben.
14.4v Boschen brann förra året och då bytte jag motor för ca 300kr. Funderar på att göra det i Hitachin också men undrar om det är värt det då batterierna ändå verkar ha tappat mycket kapacitet.
Det jag behöver är en bra, stark, billig 18v skruvdragare med dubbla batterier av hyffsat märke. Köpte Hitachin med väska o dubbla batterier för ca 4 år sedan för 1000kr vilket jag tyckte var mycket prisvärt då.
Funderar på om slagfunktion är något jag behöver. Jag har kört lite med en och det väsnades ganska ordentligt. Eftersom jag skruvar i motorer en del lockar en maskin med slagfunktion lite om man kan använda den som mutterdragare också.
Tips o erfarenheter mottages gärna.
1 501 läst · 4 svar
2k läst
4 svar
Hitachin gav upp idag, tips på ny 18v skruvdragare
-
-
17 jan 2021 00:05 #2
Beställde precis en motor för ca 300kr inkl frakt. Letar ändå en ny och kollade på hitachi wh18dbdl2. Vet nån om batterierna passar mellan dessa? Hade isf varit en bra uppgradering.
-
nanowire
Hobbysnickare- Södermanland
- Medlem okt 2008
- 4 978 inlägg
- 5 662 gillningar
- 1 555 bilder och filmer
17 jan 2021 09:50 #3
wh18dbdl2, och dito 36-volt, är fantastiska maskiner. Starka, robusta samt väldigt bra för finliret. För mindre skruvar kopplas inte slagmekanismen in. Jag skruvar det mesta med dom, stort som smått
Det du missar är borrning, funkar för med borr hexfäste men det ersätter inte en maskin med chuck som borrmaskin.- Laddar…
-
18 jan 2021 10:06 #4
-
Rekommenderat från shoppen
Varför visas rekommenderat från shoppen?
Rekommenderat från shoppen är en annons från Byggahus egen shop. Produktrekommendationer visas automatiskt baserat på nyckelord som nämns i foruminlägget. Vi matchar innehållet med relaterade produkter som kan hjälpa läsare med sina byggprojekt. Inläggskaparen har inte själv lagt in produkterna i inlägget.