Q
quilding: Vad har du rengjort med? Ättika är fantastiskt bra för att ta bort diverse lukter. Jag sanerade min kattpissade bil invändigt med det. Spreja och låta dunsta. /Q
4 svar · 35,1k läst
snuttjulle
snuttjulle: Har aldrig dragit upp slang men dock dragit kabel. När man inte haft tillgång till en rikigt strumpa har det funkat med att linda spänband i kors neråt med öggla i drag änden. Sedan tape för att det inte ska lossna när det inte är drag på.
1 svar · 8,4k läst
bonkeman
bonkeman: Jag ändrade upplägget. Jag får rör dragna i tvättstugan först inklusive genomföringar, SEN tätskiktar vi och kaklar i badrummet. Sen är rören mer fixa då blandaren skall monteras. Detta kräver två besök av vvs-firman men det tar jag gärna och känner mig säker på utförandet. Tråd låst :)
5 svar · 5,3k läst
J
Jan-Å: Jag har rensat vårt avlopp flera ggr men rensmynstycket/slang till min kärcher, det fungerar utmärkt. Det är en vanlig konsumentmodell tänkta att tvätta altan och bilen men, typ
6 svar · 3,6k läst
A
andersal: Tack, försökte fråga en lokal VVS-butik om den, men de hade ingen hemma och sommarkillen kunde inte svara på om den var ok att gjuta in.. :-( Undras just om en sån här kan fungera eller om de endast är till för gjutjärn/cementkopplingar: Gumminipplar Faluplast: http://www.rorprodukter.se/avlopp/gumminipplar/gumminipplar_faluplast Tex. Artikel: FALUEXPANDER 110X100 FP 83029, IN PP MUF
5 svar · 2,2k läst
Returia
Returia: [citat] d^_^b Tack för att jag slapp skriva detta inlägg själv!
11 svar · 6,0k läst
gadeberg
gadeberg: Jag menade att borra ett 35mm hål är inte så lätt att få det bra. Med håltagaren är det inga problem. Men ska han ändå komma så är det ju lika smidigt att ta han
13 svar · 25,8k läst
yxet
yxet: hur ser beredaren ut då? det måste väl finnas en blandare och säkerhetsventil? säkerhetsventilen ska ju lösa ur när det blir för stort tryck i beredaren. den svarta sockerbiten...kan det vara möjligt att den ska styra temperatur..hmmm finns det verkligen inget sätt att reglera temperaturen?
6 svar · 2,5k läst
E
el_ias: det ska ej vara sämre avrinning. ej accepterbart. rörisen måste ha dragit vinkeln för högt upp från golvet och på så sätt ej fått tillräcklig lutning på rören. Ring och klaga.
1 svar · 2,1k läst
Magnus Ladulås
Magnus Ladulås: Luftning så det inte blir vakum i avloppssystemet som kan tömma vattenlåset i tex handfatet när man spolar i toalett, duschar och omvänt
1 svar · 1,5k läst
D
Daniel_76: ok,tackar för hjälpen! =) Det löste sig med 45-gradare istället. Mvh, Daniel
4 svar · 2,5k läst
Staffans2000
Staffans2000: Gör det på det enklaste sättet. Att komplicera något så enkelt som gravitationen, är att göra sig själv en björntjänst Staffan
1 svar · 1,0k läst
G
Götesson76: Skönt att höra.:rolleyes: Nu har jag ialf. vart ute i hålet (2,5m djupt) och dragit ihop det hela, som jag beskrivit innan.Det läcker inget änu ialf d^_^b Kände på kopplingen efter en ca1h och kunde då dra åt lite till.(Hade väll satt sig lite kan jag tänka mig.) Får väll vänta någon dag innan jag gräver igen hålet för att säkra mig om att det inte börja läcka.
2 svar · 2,5k läst
Taxen
Taxen: http://www.beijerbygg.se/templates/BB_ProduktListingFlera.aspx?id=32617
4 svar · 2,6k läst
M
Marlamuth: Jo. Det kommer jag göra sista biten, men jag vill inte komma ut med rören precis vid spisen. Jag klippte upp reglarna några cm så nu går rören rakt och det kommer inte bli några problem att byta ut dem i framtiden. Gör om - gör rätt :D
2 svar · 939 läst
F
fl3425: Tack! Jag ska göra det... Återkommer med feedback i den här tråden när det är gjort! /F
2 svar · 1,3k läst
Charl1e
Charl1e: Hej hej! Vi har ungefär samma förutsättningar som ni,men vi har valt en ännu "snikigare" pump,funkar kanon. Vatten inomhus+vattenslang och soldusch. http://www.biltema.se/sv/Fritid/Tradgard/Bevattning-och-Pump/Pumpautomat-PA/ Vi har 800w varianten. //Charlie
5 svar · 13,2k läst
Staffans2000
Staffans2000: Visst. Plocka bort den, "ryck" i röret och känn efter. Antagligen går det utmärkt uten den klamman. Staffan
4 svar · 1,5k läst
H
Holpers: Ok, hur jag än mätte så fick jag diametern på konen till 17mm ?!? Och 23mm lång. Är detta ett mått som inte finns längre? Hur som helst så slutade det läcka näfr jag gjort rent allt och smort in med smörjfett. Håller väl ett par veckor ialla fall =)
7 svar · 11,7k läst
·
I
_Izza__: Tack. Det låter lovande. Har skickat ett mail till min kommun eftersom jag inte har några större möjligheter att ringa. Vi har hittat ett hus som är väldigt intressant men just nu är det utedass. Så förhoppningsvis så kan man ha tillståndet liggandes.
2 svar · 1,5k läst
Patrick E
Patrick E: Hej, ladda ned Rinkaby rörs katalog och kolla på sidan 30. Där finns en tryckfallstabell. För ett flöde på 10 l/min är tryckfallet p g a flödesförluster försumbart med din slangdimension (< 4 m v p eller
1 svar · 1,9k läst
D
drakhenke: [citat] då gör du som du tänkt !
7 svar · 1,2k läst
·
GzO
GzO: Finns en del varianter att välja på. Jag skulle dock rekommendera en av denna typ, så behöver du inte hålla på och ändra tempen på blandaren: http://www.oras.com/se/professional/products/pages/productvariant.aspx?productcode=185 Monteras på kallvattenröret före blandaren
2 svar · 950 läst
Y
Yrrol: förresten, är det standardmått på avloppsrörets höjd måntro så jag kunde haft en vanlig stående stol vars anslutning inte pekar ner utan mot vägg och att de hamnar i samma höjd och kan monteras samman utan problem? IFÖ CERA är ju en stående modell som sticker ut 59cm. har läst tidigare trådar att folk föredrar vägghängt men jag vet inte, för mig är det viktigare att inte ha
1 svar · 1,3k läst
tallmilan
tallmilan: Inte så ovnaligt som man tror, förr (-40 till -70 tal) så satte man borrhålet någon eller några meter från huset, bygger man då ut huset - vilket inte heller är ovanligt så hanmar det inomhus.
7 svar · 1,7k läst
S
swejocke: Stort tack!!
6 svar · 5,7k läst
ciia
ciia: Det går ett rör upp och ut genom taket. Om jag minns rätt.
7 svar · 1,8k läst
G
gaia: ser du vatten i golvbrunnen så är det en vattenlås. Sök på vattenlås och se hur den är uppbyggd och vilken funktion den har. Din beskrivning ger inga bra ledtrådar .... allt är kanske som det ska vara :) gaia
2 svar · 885 läst
T
Torpet72: Är det någon som har erfarenhet av detta filter?? Verkar passa mig perfekt, platsmässigt. Funktion??:S Se länk http://www.callidus.se/bildbank/Produktblad%20Delta%20%282%29.pdf
0 svar · 5,1k läst
D
drakhenke: i mina öron låter det som att det isåfall blandningsventilen är körd, det har säkert börjat med att backventilen gått sönder och sedan har blandnings ventilen tagit stryk och även den pajjat, så byt den, men jag kan inte garantera resultat, kan ju vara så att det strömmar över kv i någon blandare i närheten också! har du mora termostatblandare så är det tillochmed nästan
6 svar · 9,3k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.