Hejsan

I morse när vi kom upp fanns inget vatten i krananarna. Gick ner till pannrummet och upptäckte att de inte fanns nått tryck samt inget vatten i hydroforen. Vi har en djupborrad brunn på ca 80 m. När jag ska slå till motorskyddet slår de ifrån efter ca 2 sekunder. Första tanken va att vattnet fryst men de e ju bara 2 minus, Reningsanläggningen har backspolat inatt men jag har ju svårt att tro att den tömt hela hålet på vatten.

vad kan vara fel?

*backventil sönder?
*Slut på vatten?

Tack så länge

//Viktor

Har du kollat säkringarna? Om en huvudsäkring gått, så du bara har två faser, slår motorskyddet ifrån.

andersmc skrev:
Har du kollat säkringarna? Om en huvudsäkring gått, så du bara har två faser, slår motorskyddet ifrån.

Det har jag råkat ut för ett par ggr. Inte kul första gången, då trodde jag att hålet var tomt...

Säkringarna är nog det hetaste. Ta annars ut en elektriker som kan mäta på pumpen, motorn kan vara bränd eller så har du överslag mellan faserna. Sänkpumparna håller inte i all evighet!

Har löst problemet. Drog upp pumpen och upptäckte att nederdelen var skavd och det läkt in vatten i motorn

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.