4 674 läst ·
4 svar
5k läst
4 svar
Vattenlås R40
Jag trodde det här inte skulle vara något problem, men icke.
Jag har köpt en sköljlåda som har ventil med gänga R40. 1,5 tum alltså.
Problemet är: Var hittar man ett vattenlås som passar? Jag har sökt överallt på nätet men hittar inget. Alla har R32 (1,25 tum). Inte heller hittar jag någon lämplig förminskningsnippel. Fast förminskning skulle jag helst slippa, särskilt som avloppet ska gå ner i ett före detta toalettavloppsrör.
Så var hittar jag ett vattenlås med gänga 40?
Elias
Jag har köpt en sköljlåda som har ventil med gänga R40. 1,5 tum alltså.
Problemet är: Var hittar man ett vattenlås som passar? Jag har sökt överallt på nätet men hittar inget. Alla har R32 (1,25 tum). Inte heller hittar jag någon lämplig förminskningsnippel. Fast förminskning skulle jag helst slippa, särskilt som avloppet ska gå ner i ett före detta toalettavloppsrör.
Så var hittar jag ett vattenlås med gänga 40?
Elias
OK! Då var det ju så enkelt som jag trodde det skulle vara.
Konstigt bara att personalen på K-rauta inte begrep det. De (två personer vid två olika tillfällen) sa att de inte hade något vattenlås med 1 1/2" gänga och att jag måste gå till någon vvs-butik.
Konstigt bara att personalen på K-rauta inte begrep det. De (två personer vid två olika tillfällen) sa att de inte hade något vattenlås med 1 1/2" gänga och att jag måste gå till någon vvs-butik.
Det är ganska vanligt att sånt sker (inte bara hos K-rauta). Det är kanske lite dyrare hos en renodlad vvs-butik, men å andra sidan så får man rätt hjälp om man är lite osäker.eliasb skrev:
Nu var jag tillbaka till K-rauta och köpte ett vattenlås till diskbänk. Pratade med en tredje person som åtminstone erkände att hon (det ska väl en kvinna till att erkänna det) inte visste så mycket om sånt där...
Klicka här för att svara