D
darkg: Skillnaden mellan tappvarmvattenautomat och slingor alltså, inte skillnaden mellan att tänka rätt och att tänka fel. Den skillnaden kan vara avsevärd i många fall.
2 svar · 1,7k läst
H
holmsson: Ja precis! en sån blir ju klockers. Tack
2 svar · 5,3k läst
·
mycke_nu
mycke_nu: Det kan ju finnas en pump till infiltrationen.. Det är i alla händelser onödigt att ta risker och koppla ihop saker som inte behöver kopplas ihop. Sätt spetten på något annat ställe och led inte ner blixten i marken nära huset om det inte är nödvändigt.
7 svar · 2,6k läst
Krilleman
Krilleman: Vill du fuska kan du använda vilken grövre slang som helst = Inget jag rekommenderar Men standarden är fortfarande "att skaffa en uppsjö av vinklar böjar etc." Tänk efter lite innan du gör en beställning så blir det minimalt med spill, plus att alla bygghandlare har detta på hylla så du kan köpa hem lite extra delar över tex en helg och lämna tillbaka det som inte gick åt veckan
1 svar · 5,0k läst
Matarese
Matarese: Ring eller mejla Rinkaby, jag har gjort det när jag behövde delar de inte har som standardsortiment och de fixade fram detta till mig.
5 svar · 2,1k läst
·
S
spiskrok: Demmpa: om man stänger balofixen bredvid toan och spolar toan och det kommer vatten in i toaletten = ballofixen läcker. Då kan man inte utesluta att bälgen i toan läcker Om det skulle läcka mellan kallt och varmt i blandaren så är det väll samma volym med vatten i ledningarna. Tycker inte att det skulle ge utslag på mätaren. Dessutom skulle det nog inte komma stötvis.
12 svar · 10,6k läst
Y
Yrrol: [citat] Jo jag har sett och därför jag vill bytaut den :) Det gick bra med rätt koppling förresten.. tror jag iaf, håller på och testkör nu med värme och cirkulation men toapappret blev inte blött förut iaf. :thumbup: ---- Men när jag fyllde på med lite nytt vatten i systemet så funderade jag lite på om det var rätt att göra. Men inte ska man väl behöva ladda tryck i
19 svar · 5,8k läst
·
I
Ingemar A: Nej det är ingen hydropress utan en vanlig 150 liters (plastad inuti) med max 6 kg tryck. (Tillverkad i Skaraborg för övrigt av Necks Verkstäder). Och det är nog pumpen eftersom 28 års arbete väl har slitit på den. Inte illa det. Den går ju fortfarande även om trycket är lägre. Det blir väl att sätta dit en Grundfos igen, fabrikatet har ju gjort bra ifrån sig. Så vi skippar att
3 svar · 1,5k läst
T
tobiast: Problemet är löst. Eftersom tråden inte kan tas bort kan jag lika gärna bidra med lite info om det kan hjälpa nån i framtiden med liknande problem. Min lösning blir iaf att inte plugga den gamla ack-beredarens ledningar utan sätta avstängningsventiler på dom. Detta för att kunna ha tillgång till den kapacittet som gamla beredaren i tanken trots allt fortfarande har, om det blir
1 svar · 1,2k läst
·
R
Roland112: Mkay tack
4 svar · 1,5k läst
R
Krilleman
Krilleman: Nej det är kanske ingen mening att ha den där då... Och inte gör den stor hjälp heller då. Ibland kan det sitta färdigmonterade stödbrickor, men jag antar att så inte är fallet här.
3 svar · 1,9k läst
·
A
Arnljot01: Hej LP78 Fick du någon rätsida på ditt problem. Upplever själv samma sak och funderar på om vi har ett dolt droppläckage någonstans eller om din teori stämmer. Tacksam för svar.
4 svar · 2,8k läst
JAP-Tina
JAP-Tina: Jag tycker att ni ska utreda fastighetens förutsättningar allra först.
1 svar · 1,0k läst
tio_Pepe
tio_Pepe: [citat] Man smörjer in skarvarna med en särskild gojsa som är till för sånt. Det är alltså inget lim utan snarare någon slags fettblandning som gör det lättare att skjuta ihop och även dra isär delarna. Och som tätar. [citat] Fart hjälper inte. Problemet är att med bakfall så får du stillastående vatten i rören, pölar. Avloppsrören ska vara tomma när de inte används. Men 10
13 svar · 5,9k läst
Larsa
Larsa: Kan förresten komplettera med att det inte alls gick att vrida av ventilhuset såsom de gjorde i Gustafbergs instruktionsfilm. Måste finnas flera varianter....
7 svar · 2,1k läst
·
dannedd
dannedd: Lånar tråden lite men anar att TR inte har något emot detta?=) Har nämligen samma problem med att varmvattnet kommer och går. Så här går det till när man ska duscha: sätt på varmvattnet i ca 1 minut, börja duscha, efter 2 minuter kommer kallvatten och man får rikta vattnet någon annan stanna än på sig själv, efter ca 20 sekunder är varmvattnet tillbaka och man kan duscha igen.
6 svar · 2,1k läst
R
Roland112: ja får väl ringa föreningen då?
6 svar · 939 läst
S
securex: För det första är det nästan helt omöjligt att ge dig ett pris på arbete och material utan att ha sett hur det ser ut hemma hos dig, Eller åtminstonde sett en ritning på hur det är tänkt, Ang golvvärmen tycker jag att det vore dumt att lägga 12 mm slang, man måste ju lägga fler slingor och tätare ju klenare dimension man har, nu har jag visserligen ingen erfarenhet av LK's
1 svar · 1,8k läst
slacker
slacker: Du lossar de två mässing muttrarna får att få lös blandaren. Kan det vara så att kondens på handfatet gör att smuts och skit kanske fastnar?
6 svar · 3,2k läst
·
S
spekerök: Har du rivit isär och kollat så det inte bara är en enkel krankägla(svamp) som du behöver, grohe blandare har likadan ratt som bilderna du länkar tycker jag. mvh
1 svar · 822 läst
·
S
sj6: Ja, två följdfrågor redan ställda som måste besvaras innan. Sen tycker jag det är lite konstigt att ni inte fått information, allmänn åtminstone, vilka moment det är som ska göras, vad vi gör när det inte funkar etc. Det pågår en diskussion ang. bl.a. detta med tydlighet mot kunden och då borde företaget, kan jag tycka, vara tydliga vad detta innebär om än kortfattat så det
4 svar · 931 läst
M
mogge_73: Nej! Det filtret regenereras med kaliumpermanganat, det är dyrt och inte speciellt nyttigt för miljön. Och renar bara järn, mangan. Du behöver rening av järn, mangan. 11 i hårdhetsgrad bör också åtgärdas och 11 i cod är väldigt högt humus tal. det är humusen som färgar ditt vatten. Vet dock inte om nån annan saluför det, ett amerikanskt filter som vi har importerar via Denmark.
8 svar · 3,9k läst
J
JoakimU: Hej. Missade länk till produkten. Mvh Jocke http://www.avloppscenter.se/infiltrationer-markbaddar/bdt-och-gravattensystem-utan-wckl/raita-bio-box
1 svar · 3,9k läst
T
tobiast: Har en damixa engrepp i kök, krånglat sen jag köpte huset. Första vändan kontaktade jag krökfirman, största i kommun, eftersom jag ändå skulle ha andra jobb gjorda. De sade sig inte kunna hitta packsats till damixa att beställa vilket ju verkar otroligt märkligt. Vid närmare eftertanke tror jag man inte ville byta pack av dåliga erfarenheter. Nåväl, den gamle krökarn på plats
5 svar · 8,5k läst
·
M
mogge_73: Ta ett ordentligt vattenprov på vattnet innan du påbörjar någon åtgärd, du skriver att ni blev magsjuka!! Om brunnen är otät så läcker den troligen det hela tiden. Ta en fullständig analys på antingen Eurofins el. Alcontrol.
5 svar · 8,4k läst
E
Eddi Thomason: Good point! Det med :)
13 svar · 4,4k läst
S
sj6: [citat] Mät på toan hur långt ifrån underkant på utloppet ner till golvet är. Men en sådan stos är riktigt bra.
5 svar · 1,5k läst
Krilleman
Krilleman: 2st 45º eller en sk långböj är normen 90º sätter ingen riktig rörkrökare så som du beskriver!
3 svar · 2,4k läst
T
Torpartrollet: Fantastiskt svarat joflopp! Tackar så mycket! :thumbup:
14 svar · 15,8k läst
dengroth
dengroth: [citat] Ja, så får det bli! Det låter som en bra och billig lösning - slangstumpen har jag ju redan. Dessutom slipper jag jaga dyra kopplingar som inte finns. Stort tack Anders och ni andra för era svar!
17 svar · 22,3k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.