29 155 läst ·
29 svar
29k läst
29 svar
Tappade deodorant i toa, hur får jag ut den?
Sida 1 av 2
Jaha. Jag tappade en Nivea rollon deo i toan. Av ren skicklighet (?) for den som en projektil rakt ner i toa och igenom vattenlåset och är således någonstans i avloppssystemet.
Pinsamt och lite småroligt men jag undrar nu om deon är förlorad för gott eller om jag kan bärga den för att slippa obehagliga stopp i systemet i framtiden?
Är det någon som har erfarenhet av liknande misärer som kan ge tips om vad man kan göra åt det?
Pinsamt och lite småroligt men jag undrar nu om deon är förlorad för gott eller om jag kan bärga den för att slippa obehagliga stopp i systemet i framtiden?
Är det någon som har erfarenhet av liknande misärer som kan ge tips om vad man kan göra åt det?
Medlem
· Västerbottens län
· 18 047 inlägg
Den är nog för evigt förlorad. Deon är kort och slät och rund så den spolas nog med i avloppet men ring avloppsverket och be dem fiska upp deon när den kommer.
Protte
Protte
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Var j-gt glad att det inte var tandborsten!
Eller löständerna :eek:
Eller löständerna :eek:
Ja, lite väntad med många roliga kommentarer, några hade jag själv också tänkt på
Sammanfattningsvis måste jag ändå konstatera att det inte är allvarligare än att reningsverket kommer att lukta lite bättre i några sekunder.
Är det rätt uppfattat?
Sammanfattningsvis måste jag ändå konstatera att det inte är allvarligare än att reningsverket kommer att lukta lite bättre i några sekunder.
Är det rätt uppfattat?
Ringde in en kvinna till firman som ville ha hjälp med att få upp sin favorit eltandborste ur avloppet för någon vecka sedan, kollegan förklarade att vi kan hjälpa dig men kan inte garantera att vi får upp den ur avloppet, tanborsten kan ha dansat iväg i röret osv.. Förklarade att vi för lossa wc, försöka suga tag i den med våtdammsugare, alternativt spola fram den till rensbrunn osv. efter en stunds samtal så gav hon sig och förstod att det var nog billigare att köpa en ny eltanborste.
mvh
mvh
Jag hade nog "skitit" i det.
Som jag ser det så har den antingen åkt hela vägen ut eller så sitter den i någon krök, och eventuella problem med stopp och liknande borde man väl upptäcka omgående när de kommer, och då kan man ringa bajsmannen och säga att man tappat ned en deodorant och nu är det stopp.
Eller tänker jag fel nu? Kan det uppstå problem som man inte märker genom vanlig användning?
Som jag ser det så har den antingen åkt hela vägen ut eller så sitter den i någon krök, och eventuella problem med stopp och liknande borde man väl upptäcka omgående när de kommer, och då kan man ringa bajsmannen och säga att man tappat ned en deodorant och nu är det stopp.
Eller tänker jag fel nu? Kan det uppstå problem som man inte märker genom vanlig användning?