Såg att Purus har något de kallar duschbrunn. Vad är det för speciellt med den? Hade tänkt köpa en med sidutlopp 50mm till duschen om det nu inte finns skäl att köpa en särskild duschbrunn.

Kör 75mm...

Nä, det blir 50mm, det har jag använt i två duschar utan några som helst problem. Men frågan kvarstår, vad skiljer duschbrunnen från en vanlig?

Jo, jag tittade också på det där och enda skillnaden jag kan se är att den är mer kompakt. Mao torde en vanlig fungera lika bra/bättre under förutsättning att plats finnes.

Använder mig av purus oden och brage samt purusplattan vid träbjälklag, 50mm brunnen kör man oftast med när det råder platsbrist.

mvh

Har redan lagt in ett 50mm rör i bjälklaget i samband med att jag la bjälklaget. Så till duschen blir det en 50mm brunn. Till badkaret blir det däremot 75mm.

Krilleman
Fel kanske är fel ord, men kan man använda sig av 75mm rör så gör det!

>Tips!

Nu blir det som sagt 50mm. Men vilka problem har uppstått med att ha 50mm ist för 75mm till dusch?

Mattias

Mattiaz skrev:
Nu blir det som sagt 50mm. Men vilka problem har uppstått med att ha 50mm ist för 75mm till dusch?

Mattias
Långsammare avrinning, och lättare stock i ledningen

50mm sätter vi oxå när det är plats brist 75mm är att föredra om.. får man cediment i rörbotten på ett 50mm rör är där inte mö kvar som kan ta vattnet vidare.. Men duschbrunnen är väll lite som rot brúnnen om jag ite är helt fel på det.....

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.