Hej,
Ska dra om rören i badrummet, har gamla tråkiga vitmålade utanpåliggande rör.
Tänkte köra utanpåliggande 12-rör till tvättställ och toa.
Funderar nu på att dra in två prisolrör i schaktet där vattenrören går och ut på andra väggen i schaktet som är mot badkaret för att på så sätt få dold rördragning enligt min skiss.
Tips och synpunkter tas tacksamt emot.
Schaktet är utanför tätskiktet.
Ska dra om rören i badrummet, har gamla tråkiga vitmålade utanpåliggande rör.
Tänkte köra utanpåliggande 12-rör till tvättställ och toa.
Funderar nu på att dra in två prisolrör i schaktet där vattenrören går och ut på andra väggen i schaktet som är mot badkaret för att på så sätt få dold rördragning enligt min skiss.
Tips och synpunkter tas tacksamt emot.
Schaktet är utanför tätskiktet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Okej, jag är inte så hemma på sånt. Det är bara ca 2x1meter att dra och jag tänkte göra det genom en inspektionslucka som sitter ovanför inkommande vatten. Väggen där jag vill ha blandaren är idag enkelgips som jag ska förstärka med kortlingar på baksidan. Ev också en bit osb
Jag vill helst bocka så lite som möjligt, att gå igenom väggen med rör till duschen var bara en idé för att slippa den biten utanpåliggande rör. Resten kommer delvis döljas av en kommod. Vanlig t-koppling borde räcka då.
Klicka här för att svara
