S
Stefan1972: ja den installationen var ju fin..............:)
3 svar · 2,4k läst
·
H
hempularen: Ja som sagt, jag tror inte det är meningen att man skall ta bort dem. De må vara skruvade, men kunde lika gärna vara gjutna.
6 svar · 2,7k läst
·
N
Nerre: Lecakulor brukar räknas som inerta, d.v.s. de reagerar inte med nånting. Det enda renande effekt de då kan ha är väl om de används som en biobädd (där det då ligger en film av mikroorganismer på ytan).
1 svar · 955 läst
Krilleman
Krilleman: Men förminskningen sitter ju på ett mässingsrör! Jag vet inte riktigt vad du tillför? TS tankevurpa är ju löst. :)
12 svar · 2,3k läst
·
S
surfarn: Ok, så om jag drar den från plattan upp i en innervägg och direkt in i ett fördelarskåp så finns det anslutningsdelar att köpa så att man kan kan koppla på den på fördelaren direkt. Det låter som den smartaste lösningen
3 svar · 3,9k läst
·
Krilleman
Krilleman: Toppen! :thumbup:
5 svar · 2,3k läst
·
S
Stefan1972: Det kanske är billigare och enklare att du skaffar dig en högtryckstvätt med munstycke för dylik spolning och blåser ur det själv emellanåt? Så illa ser det ju inte ut att vara förutom där skiten sitter fast då, det är kanske där det bygger på.
30 svar · 5,1k läst
·
Bernieberg
Bernieberg: En fördel med att utgå från fördelaren är att du kan använda tvättstället för att få upp varmvatten från beredaren till fördelare innan du hoppar in i duschen, så att du slipper stå o frysa med stänkande kallvatten :)
35 svar · 20,3k läst
A
A-Man_08: Plastdelen är ju en reservdel om du vill byta ut den.
7 svar · 12,4k läst
·
B
BjörnF: Bilden i svaret innan kom med av misstag…
14 svar · 4,7k läst
·
O
Old KnotVillage: Det verkar ju vara normalt att det droppar lite ur säkerhetsventilen när man värmer vattnet även fast det aldrig har gjort det förr. Får dra skvallerröret till ett avlopp så får det droppa där. Varför vill man ha 9 bar och inte 6 på varmsidan?
28 svar · 7,1k läst
pioneer
pioneer: Tackar :-)
4 svar · 1,3k läst
pioneer
4 svar · 1,3k läst
S
shadowfire: [citat] Det ska nog gå att ordna.
4 svar · 3,0k läst
maah
maah: NU blev det tillslut 25mm slang beställt 2x 4672 PEM-slang PN10 25 x 2,3 x 100 m 1st 2435030 PRK 401 skarv 25 1 1st 2158 Bottenventil 25R Funderar på den här pumpen från Jula. Tycker den verkar vettig för pengarna. https://www.jula.se/catalog/bygg-och-farg/vatten-och-sanitet/vattenpumpar/hydroforpumpsanlaggningar/hydroforpump-731094/
7 svar · 1,2k läst
N
Nuller: 3h tog det att få loss det :)
4 svar · 2,6k läst
M
MyG: Tack för tipset! Vi tänkte nog testa själva om de inte avråder i butiken. Förstår att det alltid är best att gå på proffs men förutom brunnen har vi även ett tak, fasad, avlopp, kök, bad och samtliga ytskikt att fixa så finns det någon möjlighet att snåla lite så tar vi nog den...
16 svar · 12,5k läst
J
Johan Nyqvist: Ja, tror det får bli så. Ev. går det ju att gräva lite under och fylla upp så att det blir lite "stenkista". Får vänta till våren. Tack för hjälpen!
9 svar · 5,2k läst
·
D
Dallastower: [citat] Jo 40tkr stämmer nog inte om man är överens, men det Karlson på taket ovan pratade om verkade vara någon form av LM-förättning, och då kan det nog bli något sådant.
7 svar · 2,9k läst
M
Marcussjogren: Bara en fråga - tillför du luft med antingen luftinjektor på inkommande vatten eller spridare i hydroforen?
11 svar · 14,7k läst
buspojken
buspojken: Plocka bort stolen och se om anslutningen / stosen är hel, bytte min ena stol förra året och fick samma symptom, då hade ja en skada baktill
1 svar · 3,4k läst
·
Krilleman
Krilleman: Jag tycker det ser ut som det är något som är kladdat på undersidan av plåten, silikon? Om skruven ändå varit lös så skruva loss den helt och bekräfta att det verkligen ligger en packning där och att den ligger rätt. [citat] Nej, det fattas inget där. Helt korrekt, packningen är djupt inne. Det är en teleskopfunktion i den delen.
8 svar · 3,0k läst
·
kulle
kulle: [citat] Ja det är den med två rör som hade lossnat på min, kan det vara som du säger något som ligger i vägen eller nån felgjutning i porslinet ?
26 svar · 11,9k läst
·
Krilleman
Krilleman: Nej, inte att rekommendera. Röret är inte runt längre efter pressning. Väldigt hårt ihoptryckt i ett sexkantigt mönster.
6 svar · 1,6k läst
H
hellyh12: Bytte ut min köksblandare nyligen då min tidigare gick sönder i handtaget. Satte in en Fm mattson 9000e II. Problemet är att om man inte tagit vatten på säg 3-4 timmar så kommer det en liten luft/tryckstöt i vattenstrålen när man öppnar kranen i högt läge. Inte så det fräser men man hör en liten poff och en förändring på strålen ses. I lågt läge kan jag ta vatten utan stöt.
0 svar · 799 läst
mexitegel
mexitegel: Försäkringen tror jag inte du har mycket att hämta på. Det är naturligtvis alltid bäst att byta istället för att relina, men kostnaden spelar naturligtvis roll. Så ta offerter från flera företag på båda delarna. Sen bör du nog skapa en plan för hur du på sikt ska byta alla delar av t.ex. i samband med andra renoveringar.
3 svar · 1,7k läst
F
Forsmark91: Har du pex brukar det gå att dra ut dom samtidigt som man drar in en ny slang. Då räcker slangen men inte skyddsröret där tätskiktet ska sno om. Har du prisol blir det värre om du inte öppnar upp väggen å sänker rören.
1 svar · 958 läst
J
jaob: [citat] Det blir till att testa med snöre återkommer :)
8 svar · 14,7k läst
hsd
hsd: Kan vara en inkommande ventil som inte är helt öppen kan vara en tryckregulator i Er fastighet eller i gatunätet ,sådana används på ställen där det annars skuöle vara för högt tryck
1 svar · 16,0k läst
M
mogge_73: [citat] Den säger till när det är dags med en pipsignal.
10 svar · 5,1k läst
·
Sangris
Sangris: Jag monterade tryckstötdämpare under min diskbänk för tre år sedan efter att jag bytt blandare till en modell utan mjukstängning. För en tid sedan började det smälla i rören igen. Hur lång livslängd bör sådana dämpare ha?
0 svar · 1,7k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.