1 942 läst ·
2 svar
2k läst
2 svar
Vattenfelsbrytare
Tänkte installera en Vattenfelsbrytare och har läst en hel del. Svårt att få bra information och när jag har mailat flera tillverkare är det dåligt med svar.
Är ute efter en som uppfyller:
- automatik, flödeskontroll och läckageskydd
- möjlighet att integrera med larm för bortaläge. Vill tillåta mindre uttag av vatten till tex kylskåp etc.
- möjlighet att aktivera "bevattningsläge" vid extern utgång (styrs från Z-wave)
- möjlighet att aktivera läckage/stängning vid extern utgång
- som extra möjlighet, kunna ha trådlösa detektorer som stänger vid detekterat vatten
Än så länge har jag inte hittat någon som har möjlighet till så pass mycket extern styrning, men jag har som sagt fått väldigt dålig återkoppling från tillverkare/leverantörer.
Hade också uppskattat generell åsikt/erfarenhet av vattenfelsbrytare.
Är ute efter en som uppfyller:
- automatik, flödeskontroll och läckageskydd
- möjlighet att integrera med larm för bortaläge. Vill tillåta mindre uttag av vatten till tex kylskåp etc.
- möjlighet att aktivera "bevattningsläge" vid extern utgång (styrs från Z-wave)
- möjlighet att aktivera läckage/stängning vid extern utgång
- som extra möjlighet, kunna ha trådlösa detektorer som stänger vid detekterat vatten
Än så länge har jag inte hittat någon som har möjlighet till så pass mycket extern styrning, men jag har som sagt fått väldigt dålig återkoppling från tillverkare/leverantörer.
Hade också uppskattat generell åsikt/erfarenhet av vattenfelsbrytare.
Klicka här för att svara