M
Mikael.Stugansson: Idag när jag gick ned till brunnen hade vattennivvån sjunkit 50cm och en stor slamhög hade flytit upp till ytan. vattennivån har stått _helt_ stilla i 3 dagar fram tills nu när detta hände. Gissar att jag har en chans att få fart i anläggningen igen om jag kallar hit en slambil innan kakan sjunker ned till utloppet från anläggningen (?)
37 svar · 6,5k läst
·
B
BKBG: Inga läckor. Testade att göra som du sa.
4 svar · 934 läst
H
henche: Om du inte vill göra hål i taket får du göra ett nytt hål i gaveln och sen dra ut röret och upp över taket - som ett L. Inte så snyggt men du slipper hål i taket och kondens i takfoten.
10 svar · 1,6k läst
·
BirgitS
BirgitS: Vårt duschmunstycke kan man ställa om till "massageläge", dvs. få hål så att med samma flöde blir det betydligt mer tryck på vattnet och det brukar jag använda när jag sköljer håret för att vara säker på att hårbotten blir ordentligt sköljd. Det handlar inte bara om flödet utan det behövs hårdare tryck för att tränga igenom håret.
19 svar · 5,2k läst
FredrikR
FredrikR: [citat] Satt det någon packning mellan kranen och den gråa förstoringen? Borde inte kosta många kronor så enklast är väl att köpa ny och byta.
1 svar · 1,4k läst
·
J
jonaserik: [citat] Ja det brukar normalt frysa i en betonggenomgåmg, men nu verkar slangen vara grunt lagd och då kan det frysa hela sträckan. Kom tillbaka här när möjligheten har uppenbarat sig för tjockare is eller töat bort.
16 svar · 2,4k läst
M
-MH-: Jag skeppade tillbaka den till affärn, och eftersom det var utgående modell har jag nu ytterligare några hål i plastmattan för den nya(ste) toan. :rolleyes: Som inte läcker.(y)
4 svar · 3,7k läst
·
J
JeLö: [citat] Jag drog de nya ledningarna själv (pex från uponor), men sen monterade rörmokaren alla kopplingar och monterade ihop det med inkommande vatten. Hade inte kunskap om hus kopplingarna skulle monteras, och kände att jag inte hade tid att läsa på om det också. Men efter att ha sett rörmokaren göra det är jag rätt säker på att jag själv också hade fixat det. En del av de nya
13 svar · 22,7k läst
·
A
Alexiee: [citat] Kanske vore bättre att kalla firman o punga ut 4000-5000kr då får man kamera undersökning på köpet och allt blir proffsigt gjort. Ändå tycker frugan att jag kan inget om hus reparation
7 svar · 4,7k läst
·
P
pjkw: [citat] Ah.. makes sense, ser nu att måttet på sito inte är diametern utan diamantern minus sidohålet. Du har inte sett bara tätningslisten till salu?
18 svar · 11,3k läst
·
A
AG A: [citat] Ja, det brukar vara standard med 1/2", samt att det ser så ut på bilden enligt mitt ögonmått.
22 svar · 3,8k läst
·
R
Rd 350: Stäng av vattnet över natten....
6 svar · 1,2k läst
·
J
jonaserik: Verkar vara en ejektorpump inga delar till den i dag . kan gå att svetsa av en riktig smed. Gjutgods fordrar lite special för svetsning. Annars bita i äpplet och köpa en ny, kanske en drånkbar i borrhålet är bättre. Nu slangar. Vid ny pump, slang för vatten och slang för el till pumpen.
1 svar · 1,8k läst
·
K
kakanbro: Okej jättebra, då vet jag hur jag ska göra. Tack :)
5 svar · 3,9k läst
·
tommib
tommib: Det är ju omöjligt att säga hur det där är gjort givet hur galet det ser ut vid väggen. Är röret hårdlött där? Eller har man gjort något annat? Kan du stänga av någonstans innan denna koppling utan att bli av med vattnet helt? Om inte så skulle jag inte pilla med det utanför butikernas öppettider. Du behöver också reda ut exakt vad som händer där vid väggen. Om allt ska bort
8 svar · 2,7k läst
·
J
jajgert: [citat] Du har såklart rätt. Då är frågan vad det är som spökar. Det står "FE". En snabb googling. "The FE error code indicates that the washer is overfilling. This is usually the result of faulty water valve." Det händer oftast när maskinen är full med slängkläder och annat "stort" När felet inträffar brukar jag tömma maskinen manuellt och se om det är något skräp någonstans.
4 svar · 1,9k läst
·
G
Gräsmattenörden: Kranarna är obegränsade. Måste ligga i beredaren. när jag skruvade från 65 till 80 så drog beredaren 5kwh. Så elementen har ju värmt något i alla fall.
3 svar · 795 läst
R
Rollerörkrök: Du borde köpt en konsol med rörgänga på inkommande vatten.Byt ut den.Bara svårt att använda denna.T.Ex.LK 4648113 Detta är inget du får göra själv. Usch såna korriderade kopplingar.Jag har gjort såhär när jag monterat konsoler.Bestält att Kommun stänger av vattnet i gatan.Har du mätt rätt?Mig veterligt finns det inte 38 mm pem-rör..Sitter ju en Isiflo nu..Troligen är det 40
1 svar · 1,8k läst
·
Andreas Lundgren
Andreas Lundgren: Exakt, en dåligt konstruerad termostat som nu är utbytt till en helt ny modell i en ny blandare. :cool:
9 svar · 2,1k läst
·
T
tergo: står något på insatsen ? här finns några olika varianter insats blandare - sökresultat hos HORNBACH.se
4 svar · 1,6k läst
·
RaXha
RaXha: [citat] Tack så hjärtligt! :)
3 svar · 1,9k läst
·
Krilleman
Krilleman: Är det bara partiklar du ska filtrera bort, och detta filtret gör sin uppgift, så är det ju bara att fortsätta med samma! (y)
1 svar · 906 läst
·
wildeside
wildeside: Kan bara rekommendera H-tronic 3000 har en sån i pumpbrunnen när stenkistan blir full och den har fungerat problemfritt i 8-9 år nu.
11 svar · 2,3k läst
·
S
SvanteC: Ser ju ut som att de ärgat litegranna i kopplingen, så de är väl bara att plocka bort allt? Inte omöjligt att det är asbest, behandla det som de, mask och plocka ut de. Våttorka sedan, klart.
1 svar · 1,1k läst
·
BirgitS
BirgitS: [citat] Kan det bli godkänt om man tätskiktar botten i slitsen och har ett skvallerrör som mynnar ut på ett tätskikt typ diskmaskinsunderlägg? Det är väl så man brukar göra i badrum? [citat] Krilleman vill inte ha hjälp utan det är Zhi som behöver hjälp.
23 svar · 9,4k läst
·
M
mogge_73: Det är väldigt svårt att täta en brunn inifrån, det lossnar oftast redan vid första vintern. Har man en borrad brunn är det också riskfyllt att tömma en brunn. Ju mer du sänker vattenpelaren ju snabbare rusar vattnet in för att kompensera. Detta resulterar i att man riskerar att förstöra den naturliga reningen i marken. Man ska också undvika att ta bort den sedimentet som finns i
2 svar · 1,6k läst
M
mogge_73: Skruven är till för att släppa trycket i filtret, kan även användas till att få ut luften när man sätter igång vattnet. Har du öppnat en kran så borde ju trycket redan vara borta. Det är bara att ta i, den ska åt vänster.
4 svar · 2,0k läst
·
Krilleman
Krilleman: Bilden säger inte mycket då den är extremt liten. Även i "förstorat format". 40mm kopparrör har jag aldrig hört talas om. Är du säker på att den inte är 42mm? Men om du ska på på dessa grova dimensioner, vad har dessa betjänat förut? För detta är extremt stort för att mata ett kök! Ventilerna är grova nog att ha betjänat ett helt separat hyreshus!
1 svar · 1,6k läst
·
Krilleman
Krilleman: Ta bort spolknappen och kolla vad som droppar!
2 svar · 793 läst
G
genes: [citat] Tjenare! Du har möjligtvis inte kvar pumpen? Jag skulle behöva några reservdelar. Mvh
11 svar · 7,1k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.