4 140 läst ·
6 svar
4k läst
6 svar
Tryckförlust med vattenfelsbrytare
Jag installerade en LK vattenfelsbrytare med tryckgivare för någon månad sedan. Den är kopplad till larmet så allt vatten stängs av när det är pålarmat. När vattnet är avstängt övervakas trycket och det finns ett tryckfall i systemet när det är avstängt mer än någon timme. Vattenfelsbrytaren larmar då och måste återställas. Alla ledningar är monterade synligt och det verkar inte läcka någonstans.
Vattenfelsbrytaren är monterad direkt efter hydroforen. Det finns ingen automatisk påfyllning av panna eller likande. Avsättning till varmvattenberedaren sitter efter vattenfelsbrytaren, skulle ett genomläckage i blandare eller blandningsventil för varmvatten kunna orsaka detta?
Jag kan tycka att trycket borde vara konstant så länge inget öppnas, eller tänker jag fel?
Vattenfelsbrytaren är monterad direkt efter hydroforen. Det finns ingen automatisk påfyllning av panna eller likande. Avsättning till varmvattenberedaren sitter efter vattenfelsbrytaren, skulle ett genomläckage i blandare eller blandningsventil för varmvatten kunna orsaka detta?
Jag kan tycka att trycket borde vara konstant så länge inget öppnas, eller tänker jag fel?
Ok! Återkom gärna när du hittat orsaken. Enligt manualen så kan man justera känsligheten genom att vrida på ett reglage inuti huvudenheten men man vill ju vara helt säker på att inget läcker innan man gör något sådant. Har du provat det?
Klicka här för att svara